Po przeprowadzeniu dokładnego dochodzenia Pirelli jest w stanie ujawnić przyczynę czterech przebić opon, które miały miejsce podczas ostatniego Grand Prix Kataru (19–21 listopada).
Valtteri Bottas (Mercedes), Lando Norris (McLaren) i pilotów Williams George'a Russella i Nicholas Latifi miał problem z lewym przednim oczkiem i Kanadyjczyk musiał poddać się po przebiciu opony.
Tuż po wyścigu Mario Isola był zwolennikiem nadmiernego zużycia toru, ale szef działu zawodów Pirelli nie chciał wykluczać żadnej opcji przed dokładniejszym zbadaniem uszkodzonych opon.
W piątek Pirelli wyjaśniło, że przebicia opony były spowodowane powtarzającymi się przejazdami z dużą prędkością po krawężnikach toru Losail, na którym odbywał się wyścig F1 po raz pierwszy w swojej historii w zeszłym miesiącu.
W ten sposób wchłonięte opony „ znaczne obciążenia pionowe i boczne », mówi Pirelli, a te „ wysokie wymagania, których nie dało się zmierzyć na podstawie danych dostępnych przed wydarzeniem, uszkodziły konstrukcję opony i spowodowały utratę ciśnienia w wewnętrznej ścianie bocznej „. Następnie konstrukcja zawaliła się po kilku sekundach.
Mediolańska firma twierdzi również, że jej produkty nie były wadliwe. Pirelli oczywiście podzieliło się swoimi wnioskami z FIA i zespołami.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)