Pojawienie się Pirelli F1 zwiększyło znaczenie strategii. Zespoły muszą przewidywać przedwczesne zużycie opon, a kierowcy starają się je chronić najlepiej, jak potrafią. Tym samym wymagający od opon GP Turcji uzyskał rekord w dyscyplinie z największą liczbą pit stopów (81 pit stopów w wyścigu).
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery twierdzi, że nowe opony wprowadzone podczas GP Hiszpanii będą trwalsze. „ Na początku roku ogłosiliśmy, że zamierzamy wprowadzić zmiany w naszych gumach. Barcelona będzie pierwszą okazją, aby to udowodnić. Nowa opona będzie wolniej się zużywać i będzie miała lepszą przyczepność », ogłasza Paul Hembery.
Niezbędna będzie także dobra strategia, gdyż pit stop na torze w Catalunya będzie trwał znacznie dłużej niż w Istanbul Park. „ Z danych uzyskanych podczas testów w Barcelonie spodziewamy się strategii 3 przystanków na samochód” – dodaje dyrektor sportowy Pirelli. „Przystanek w pit stopie będzie kosztować Barcelonę znacznie więcej czasu, to będzie kolejny czynnik odzwierciedlający wagę tej strategii. »
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)