Jeśli Grand Prix Kanady będzie liczyło 70 okrążeń, niska ścieralność toru w Montrealu i większa odporność opon Pirelli w tym sezonie skłaniają producenta do rozważenia F1 wyścig składający się tylko z jednego lub dwóch przystanków, nawet jeśli dostawca danej dyscypliny przyniósł najmiększe opony.
„Wyższa temperatura napotkana podczas kwalifikacji zmieniła zasady gry w porównaniu z bezpłatnymi sesjami treningowymi dzień wcześniej, podczas których zespoły określały swoje ustawienia”, wyjaśnia Paul Hembery, dyrektor sportowy Pirelli. „Pewne jest, że wpłynie to na jutrzejszą strategię wyścigową, chociaż spodziewamy się wyborów opartych na jednym lub co najwyżej dwóch postojach w wyścigu. Wskazuje to na bardzo niski poziom degradacji i spadku wydajności opon, nawet w przypadku najbardziej miękkich opon, pomimo wysokiej temperatury i dużych naprężeń występujących w zakresie przyczepności. »
W rezultacie Pirelli uważa, że najlepszą strategią podczas Grand Prix Kanady jest wyścig składający się z dwóch postojów ze startem na super miękkich oponach, postojem na 13 okrążeniu w celu zmiany opon na miękkie i drugim pit stopem na 41 okrążeniu w celu pociąg pożółkłych dziąseł. Alternatywna strategia polegałaby na rozpoczęciu na super miękkiej nawierzchni z jednym zatrzymaniem na 26. okrążeniu. Włoski producent podaje, że strategie te mogą ewoluować w zależności od temperatur.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)