Opona deszczowa, DRS, budżet, rozejm: Komisja F1 ogłasza pierwsze środki na rok 2023

Nowa opona deszczowa pojawi się na GP Emilia-Romagna, natomiast w Miami i Baku zapowiedziano wymianę nawierzchni.

opublikowany 21/02/2023 à 19:16

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Opona deszczowa, DRS, budżet, rozejm: Komisja F1 ogłasza pierwsze środki na rok 2023

W Imola zostanie wprowadzona nowa opona deszczowa. ©DPPI

Pierwsze posiedzenie Komisji Formuła 1 w 2023 roku nie pozostawał bezczynny. We wtorek, 21 lutego, po raz pierwszy zatwierdzono zmianę opony deszczowej opracowanej przez Pirelli. Mieszanka ta, która będzie dostępna podczas Grand Prix Emilii-Romanii w Imola (19-21 maja), jest opisana jako „znacznie wydajniejsza niż poprzednia wersja”. Nie wymaga już wcześniejszego użycia koca elektrycznego.

Ponadto Komisja zatwierdziła propozycję złagodzenia przepisów dotyczących komunikatów radiowych dla i od kierowców w dowolnym momencie sesji i wyścigu, bez dalszego wyjaśniania tego rozporządzenia.

Ponadto, w ramach ograniczenia nadmiernego obciążenia pracą personelu technicznego i inspektorów technicznych FIA podczas weekendów, w tym wyścigu sprinterskiego, Komisja zatwierdziła większą swobodę w fazie parku zamkniętego pomiędzy kwalifikacjami w piątkowe popołudnie a rozpoczęciem wyścigu sprinterskiego w dniu Sobota.

Mechanicy będą mieli większą swobodę w zakresie wymiany części, które mogą ulec uszkodzeniu, tolerowane będzie szersze korzystanie z zadeklarowanych przez zespoły formularzy Parc Fermé.

FIA potwierdziła różne aktualizacje i zmiany na torze na nadchodzący sezon:
– Arabia Saudyjska – wprowadzono istotne zmiany, aby tam, gdzie było to możliwe, poprawić widoczność przy wchodzeniu w zakręty.
– Azerbejdżan – tor zostanie całkowicie odnowiony.
– Miami – tor zostanie całkowicie odnowiony.
– Zandvoort – odstęp pomiędzy stanowiskami pit stopowymi zwiększony o 1,5 m
– Katar – Zostanie wybudowany nowy budynek pit-stopu i infrastruktura padoku.

FIA przeanalizowała strefy DRS na rok 2022 i wprowadza pewne zmiany, aby ułatwić lub utrudnić wyprzedzanie na niektórych torach, na których nie uznano tego za wystarczające wyzwanie. Zmiany te zostaną wprowadzone w Bahrajnie, Dżuddzie, Melbourne, Baku i Miami i będą obejmować dostosowanie stref wykrywania i aktywacji. Dodatkowo w Melbourne przywrócona zostanie 4. strefa aktywacji.

Wreszcie jednogłośnie zatwierdzono drobne zmiany w regulaminie sportowym, technicznym i finansowym na rok 2023. Należy do nich wprowadzenie przerwy zimowej dla zawodników i producentów jednostek napędowych (Mercedes, Ferrari, Renault, Honda), język zapewniający, że krótsze wyścigi przyznają niższą liczbę punktów, nawet jeśli nie kończą się czerwoną flagą, oraz język umożliwiający łatwiejszy dostęp do fabryk zespołowi audytowemu Hondy. FIA, w celu kontrolowania przestrzegania zaleceń zespołów i mocy Producenci jednostek do przepisów finansowych i ograniczeń operacyjnych przepisów technicznych i sportowych.

Uzgodniono zwiększenie korekty limitu kosztów za przekroczenie liczby wyścigów 21 Grand Prix w sezonie z 1,2 miliona dolarów do 1,8 miliona dolarów na wyścig ze względu na tendencję do dodawania dodatkowych wyścigów do kalendarza na kontynentach poza Europą , co oznacza droższe podróże.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)