Dlaczego Haas ma tak małą ścianę serwisową w Bahrajnie?

Wbrew pozorom wszystkich pozostałych zespołów Haas przybył na tor Sakhir ze ścianą serwisową zredukowaną do 3 pozycji w porównaniu do zwykle 7 lub 8. Günther Steiner podał powód tego „downsizingu”.

opublikowany 24/02/2023 à 14:26

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

Dlaczego Haas ma tak małą ścianę serwisową w Bahrajnie?

Malutka ściana pit zespołu Haas wywołała uśmiech podczas zimowych testów w Bahrajnie © Haas F1 Team

To jeden z obrazów, który wywołał uśmiech, ale także zaintrygował cyrk Formuła 1 w Bahrajnie. Zespół na potrzeby testów przedsezonowych Haas zainstalował pit wall o bardzo zmniejszonych proporcjach na torze Sakhir.

Kiedy pozostałe zespoły przybyły ze swoją tradycyjną niską ścianką – składającą się z co najmniej sześciu stanowisk dla inżynierów i reżyserów – zespół amerykański przybył z małą ścianą składającą się tylko z trzech stanowisk. Jeden dla Günthera Steinera, dyrektora zespołu i dwa dla inżynierów wyścigowych obu kierowców. 

Na Twitterze firmę Haas rozbawiło zainteresowanie ścianą boksu: „Nie osądzajcie nas. Na pewno w tym roku jest tu trochę chłodniej niż zwykle. »

Znaczące oszczędności dla firmy Haas

Ale w takim razie dlaczego ten wybór jest tak intrygujący ze strony Haasa? Powód wydaje się raczej pragmatyczny, słuchając wyjaśnień Günthera Steinera. „Czy [wolałbyś] mieć sześć osób na zewnątrz, czy 250 000 dolarów na ulepszenia samochodu?, oświadczył włoski reżyser w Sakhir. Chłopaki mieli taki pomysł. Mając trzy mandaty, możemy pokryć to, co musimy pokryć i sami się reorganizujemy. Wydanie tych pieniędzy na rozwój to przede wszystkim oszczędność, bo zbliżamy się do pułapu budżetowego. Jedynym sposobem, aby działać szybciej, jest rozwój, dlatego staramy się uwolnić jak najwięcej pieniędzy na rozwój, a nie wydawać je na „okolice”.

W oczekiwaniu na rekordowy sezon pod względem liczby Grand Prix, z 23 wyścigami w kalendarzu na rok 2023, Haas stara się znaleźć wszelkie możliwe oszczędności. Po raz pierwszy w swojej młodej historii amerykańska drużyna będzie mogła grać na równych zasadach ze swoimi przeciwnikami, dzięki pułapowi budżetowemu, ale także dzięki przybyciu sponsora tytularnego, firmy MoneyGram. Pojawienie się tej znaczącej nieoczekiwanej korzyści finansowej mogłoby pozwolić strukturze Banbury na wspinanie się po hierarchii. Rozwój samochodu musi nadal podążać we właściwym kierunku, do czego Haas nie przyzwyczaił nas w ostatnich sezonach.

CZYTAJ TAKŻE > Pourquoi Alpine nie pokazała się jeszcze w Bahrajnie

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz