Dlaczego FIA nie widziała wszystkich kamer pokładowych Verstappena?

Michael Masi, dyrektor wyścigu FIA, wskazał, że nie przeprowadził dochodzenia w sprawie męskiej postawy Maxa Verstappena w Brazylii pomimo braku podglądu przedniej kamery pokładowej.

opublikowany 15/11/2021 à 11:28

Medhiego Casauranga

1 Zobacz komentarze)

Dlaczego FIA nie widziała wszystkich kamer pokładowych Verstappena?

Pierwsza nieudana próba Lewisa Hamiltona (Mercedes) na Maxie Verstappenie (Red Bull) w Brazylii. ©Mercedes Media

Było to niewątpliwie jedno z uderzających zdjęć sezonu 2021 Formuła 1. Pojedynek Maxa Verstappena (Red Bull) i Lewisa Hamiltona (Mercedes) na 48. okrążeniu Grand Prix São Paulo (Brazylia) przyspieszyło tętno widzów, kończąc się ekstremalną obroną Holendra, nawet jeśli oznaczało to wybieganie poza granice toru:

Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) natychmiast podjęła decyzję o nieprowadzeniu śledztwa w tej sprawie, mimo że obie strony konfliktu nie żyły. Kilka godzin później FIA przyznała, że ​​widziała jedynie zdjęcia zamieszczone w powyższym tweecie. Jak wskazał Michael Masi, dyrektor wyścigu, niektóre kąty kamer na pokładzie czerwony Byk były niedostępne przy ocenie prawidłowości lub braku manewru ustalonego przez lidera mistrzostw.

„Przednia kamera pokładowa (pozwalająca zobaczyć działania kierowcy na kierownicy. Przyp. red.), kamera 360 stopni (umieszczony przed kokpitem. Przyp. red.), wszystkie kamery, do których nie mamy dostępu podczas transmisji na żywo zostaną pobrane i omówimy je później »- wyjaśnił.

Tak zwana kamera „T-Cam” umieszczona na górze skrzynki powietrznej mogłaby prawdopodobnie umożliwić sprawdzenie, czy Max Verstappen celowo otworzył swoją trajektorię, aby zmusić przeciwnika do przejścia przez asfaltową polanę. Jednak podczas 48. okrążenia, w sektorze 1, na kanale poświęconym pokładom Maxa Verstappena transmitowano jedynie obraz wsteczny z tej kamery T-Cam. Jednocześnie można transmitować na żywo tylko jeden kąt, co ma również miejsce na stronie internetowej i aplikacji F1 TV Pro.

Nagranie z tej kamery zostanie przesłane do FIA. Czy może ujawnić istotne informacje na temat zachowania „Super Maxa”? " Absolutnie. Potencjalnie, absolutnie” odpowiedział Michael Masi, biorąc kilka poważnych pęset.

Znajdź analizę Grand Prix São Paulo przeprowadzoną przez naszego specjalnego korespondenta i naszego specjalistę F1 w następnym AUTOtygodniowo, w sprzedaży cyfrowej w poniedziałek wieczorem i w środę w kioskach.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

1 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

1 Uwagi)

DANIELA MEYERSA

15 o 11:2021

Obrazy z pokładu nie są naprawdę potrzebne; kierownica Maxa po prawej stronie była wyraźnie widoczna w telewizji, najwyraźniej sędziowie nie patrzą na to samo co my?! Dobre pytanie brzmi: czy w tej samej sytuacji Mazepin (losowo) zostałby ukarany, czy nie. A co do braku dostępu do zdjęć, to lepiej być głuchym niż tego słyszeć, nie mogę się doczekać czwartku i transmisji kanału na pokładzie.

Aby napisać komentarz