Miami – Dlaczego Lewis Hamilton nie zatrzymał się w ramach reżimu samochodu bezpieczeństwa

Na 41. okrążeniu Grand Prix Miami w wyniku zderzenia Lando Norrisa z Pierrem Gaslym pojawia się wirtualny samochód bezpieczeństwa, który zapewnia George'owi Russellowi bezpłatny pit stop. Jego kolega Lewis Hamilton postanawia nie zmieniać opon i kończy Grand Prix za swoim rodakiem na mecie. Wyjaśnienia.

opublikowany 13/05/2022 à 11:05

Tomek Trichereau

0 Zobacz komentarze)

Miami – Dlaczego Lewis Hamilton nie zatrzymał się w ramach reżimu samochodu bezpieczeństwa

W Miami Lewis Hamilton po raz kolejny zajął miejsce za Georgem Russellem, odpowiednio 6. i 5. © Zdjęcie Julien Delfosse / DPPI

Podczas Grand Prix Miami zła passa trwała nadal Lewis Hamilton który zajął 6. miejsce. W tę niedzielę na mecie Brytyjczyk ukończył 4. wyścig za swoim rodakiem, Georgem Russellem (5.). Od Grand Prix Arabii Saudyjskiej siedmiokrotny mistrz świata nie był w stanie pokonać swojego kolegi z drużyny. Trzeba cofnąć się do sezonu 2016, żeby odnaleźć ślady tak skomplikowanego początku kampanii siedmiokrotnego mistrza świata. W tym sezonie Nico Rosberg wygrał pierwsze 4 Grand Prix, zostawiając sąsiadowi z garażu same okruszki.

W ubiegły weekend na Florydzie Lewis Hamilton po raz kolejny padł ofiarą pecha, zmierzając w stronę potencjalnej czołowej piątki. Na 5. okrążeniu doszło do zderzenia pomiędzy Lando Norris et Pierre Gasly zmusił sędziów do wypuszczenia VSC, zanim kilka chwil później na tor wjechał prawdziwy samochód bezpieczeństwa. Moment wybrany przez George’a Russella na jedyny przystanek, podczas gdy Lewis Hamilton pozostawał na torze. Wybór, który zaskoczył niejednego i który pozwolił młodemu Anglikowi zyskać przewagę nad kolegą z drużyny dzięki nowszym oponom.

« Samochód bezpieczeństwa pojawił się w niewłaściwym momencie dla Lewisa, wyjaśnia Mike Elliott, dyrektor techniczny Mercedes, rozważając decyzję o pozostawieniu swojego mistrza na torze. Gdybyśmy nie zatrzymali Lewisa, miałby za sobą George'a na nowszych oponach. Gdybyśmy go zatrzymali, straciłby także pozycję nad Georgem. Bez względu na decyzję, skończyłby za Georgem. » W obliczu tej sytuacji inżynierowie Mercedesa po zasięgnięciu opinii bohatera postanowili nie wzywać Brytyjczyka na swoje stanowisko. 

Fakty dotyczące wyścigów przeciwko Lewisowi Hamiltonowi

« Chociaż Lewis miałby nowe opony, jedyne dostępne opony to te twarde i miękkie. Choć mogłoby się wydawać, że ochraniacze byłyby dobrym rozwiązaniem, wiedzieliśmy, że bardzo szybko się przegrzeją. Znaleźliśmy się więc w sytuacji, w której utknęliśmy między młotem a kowadłem i tak naprawdę nie było właściwej odpowiedzi. » 

Ze zużytymi oponami Lewis Hamilton ostatecznie nie będzie w stanie nic zrobić przeciwko George'owi Russellowi. Choć po małym błędzie , wrócił na 5. miejsce Valtteri Bottas w ostatnim zakręcie siedmiokrotny mistrz świata, logicznie rzecz biorąc, przegrałby z Georgem Russellem na 50. okrążeniu wyścigu i zająłby na mecie 6. miejsce, takie samo jak na starcie. „ Dlatego też okoliczności na torze spowodowały, że Lewis przegrał z powodu samochodu bezpieczeństwa. Niestety Lewis miał w tym sezonie kilka razy pecha, ale tak to już jest. Mam nadzieję, że w trakcie sezonu sytuacja się wyrówna i będzie mógł skorzystać z samochodów bezpieczeństwa w przyszłych wyścigach », podsumowuje Mike Eliott. Ponieważ Grand Prix Barcelony zbliża się już za tydzień (20-22 maja), Lewis Hamilton będzie próbował zmniejszyć różnicę w klasyfikacji z Georgem Russellem, który ma 23-punktową przewagę po 5 Grand Prix. 

CZYTAJ TAKŻE > Przynajmniej Mercedes jest zadowolony z ulepszeń w Miami

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz