Dlaczego McLaren wprowadza swój nowy pakiet w firmie Paul-Ricard

Po wprowadzeniu pierwszych dużych ulepszeń w Barcelonie w maju ubiegłego roku McLaren wybrał tor Paul Ricard, aby zadebiutować ze swoim nowym pakietem.

opublikowany 22/07/2022 à 17:48

Jeremy’ego Satisa

0 Zobacz komentarze)

Dlaczego McLaren wprowadza swój nowy pakiet w firmie Paul-Ricard

McLaren debiutuje swoimi rozwiązaniami podczas Grand Prix Francji. © Julien Delfosse / DPPI

Na razie McLaren trzyma się. Choć może się to wydawać zaskakujące, biorąc pod uwagę trudności na początku sezonu i te, które trwają dłużej Daniel Ricciardozespół Woking nadal utrzymuje się na czwartym miejscu w klasyfikacji konstruktorów. Jednakże, Alpine odrobił straty do punktu powrotu do równości (81 pkt) w Austrii. Wydaje się, że krzywe się odwracają. Nadszedł zatem czas, aby McLaren przeszedł do ofensywy i wprowadził całą masę „ulepszeń”, jak się je nazywa po angielsku.

MCL36 jest wyraźnie ubrany od stóp do głów: nowe tylne skrzydło ze względu na niezawodność, nowe osłony boczne i lusterka, zmieniony układ chłodzenia dostosowany do nowego nadwozia, przerobione płaskie dno z zupełnie nowym dyfuzorem i wreszcie modyfikacja hamulca kanały. Lista jest długa! „Celem jest oczywiście zwiększenie ogólnego docisku aerodynamicznego samochodu, zwierzył się Andreas Seidl na padoku w Castellet. Naszym priorytetem jest upewnienie się, że paczka dobrze się tutaj przyjmie. Mamy nadzieję, że pozwoli nam to powalczyć z bezpośrednimi konkurentami o 4. miejsce. »

Czy to ostatnia duża zmiana w sezonie? 

W Free Practice 1 jedynie samochód Daniela Ricciardo został wyposażony w nowe usprawnienia, dzięki czemu program realizowany przez Australijczyka można było porównać ze starym pakietem pozostawionym na torze jednomiejscowy de Lando Norris. Nie wiedząc, czy czasy są naprawdę porównywalne, Brytyjczyk jechał o 4 dziesiąte szybciej niż jego kolega z drużyny, zanim mechanicy zamontowali ulepszenia w jego samochodzie na potrzeby drugiego treningu. Bardzo interesujące jest odnotowanie różnicy w strategii pomiędzy Alpine i McLaren w zakresie aktualizacji. Francuski producent rzeczywiście ma postępowe podejście i stara się dostarczać nowe części na niemal każdy wyścig, podczas gdy McLaren dostarcza je rzadziej, ale bardziej konsekwentnie.

McLaren

Lando Norris nosi McLarena od początku sezonu. © Julien Delfosse / DPPI

Dlaczego więc wybrałeś rundę Grand Prix Francji, aby zapewnić jej drugi ważny rozwój w sezonie? „Woleliśmy poczekać, aby mieć pewność, że otrzymamy stosunek jakości do ceny, wyjaśnia Andreas Seidl. W czasach ograniczeń budżetowych musimy zadbać o to, aby osiągnięty zysk był równy inwestycji finansowej. Dlatego wybraliśmy ten wyścig ze względu na czas. » Jeśli chodzi o możliwość trzeciej dużej zmiany w drugiej połowie sezonu, Seidl nie zobowiązuje się do niczego. „Dzięki temu nowemu pakietowi zobaczymy, gdzie jesteśmy pod względem konkurencyjności. To prawdopodobnie zadecyduje w drugiej połowie sezonu, kiedy wszystkie nasze środki przeznaczymy wyłącznie na przyszłoroczny samochód.

CZYTAJ TAKŻE > Ricciardo stara się uciszyć plotki na temat swojej przyszłości

Jeremy’ego Satisa

Świetny reporter F1 i pasjonat formuł promocyjnych

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz