Po udanym Grand Prix Hiszpanii Mercedes nie mógł przedłużyć stanu łaski w Monako. W Księstwie Srebrne Strzały nie włączyły się w bitwę pomiędzy czerwony Byk et Ferrari bez większego zaskoczenia i odnaleźli rytm, jaki mieli przed Katalonią. Podobnie jak na początku sezonu, George Russell tracił do polamana 8 dziesiątych Charles Leclerc podczas Lewis Hamilton brakowało mu ponad sekundy! Zatem oczywiste jest, że powracają pytania dotyczące koncepcji pontonu zerowego. Czy powinniśmy brać przykład zAston Martin i zacząć od zera po zaledwie 7 Grand Prix?
Toto Wolff, główny zespół zespołu, nie zgadza się z tym i woli wycofać się z sytuacji. „ Jeśli chcesz zmienić koncepcje, musisz zrozumieć, w jaki sposób nowa koncepcja będzie lepsza od poprzedniej. Gdyby tak było w naszym przypadku, już byśmy to zrobili », mówi Austriak. Dzięki temu zakładowi na aerodynamikę poczynionemu na początku sezonu Mercedes jest teraz zmuszony kontynuować rywalizację, w przeciwnym razie nigdy więcej nie dogoni czołowego samochodu. „ W tej chwili mamy pełne zaufanie do struktury i organizacji i staramy się rozwijać obecny samochód, aby był szybszy. »
Mercedes na ziemi niczyjej
Nawet jeśli Srebrne Strzały nie są już w stanie walczyć o pierwsze miejsce, jak to robiły od 2014 roku, to niemiecka ekipa nadal znajduje się w czołówce peletonu Formuła 1 zdaniem jego personelu. „ Myślę, że jesteśmy trzecią drużyną, demaskuje Toto Wolffa. Nie jesteśmy ani drudzy, ani czwarti. Mamy dwóch bardzo utalentowanych kierowców, ale bardzo denerwuje nas to, że różnica pozostaje taka sama. »
Kontakt pomiędzy Hamiltonem i Ocon ! 💥#MonacoGP 🇲🇨 # F1
▶ ️ https://t.co/7plkVVV12v pic.twitter.com/zKC32Ht0wI
— CANAL+ F1® (@CanalplusF1) 29 maja 2022 r.
Oczywiście to opóźnienie na torze dla Ferrari i Red Bulla powoduje frustrację w zespole przyzwyczajonym do bycia w centrum uwagi, szczególnie przez ostatnie 8 lat. „ Z optymistycznego punktu widzenia różnica wynosi 5 dziesiątych, a z pesymistycznego 8 dziesiątych. Dla nas w Mercedesie jest to wyraźnie nie do przyjęcias” – podkreśla rozmówca. Logicznie rzecz biorąc, niemiecki zespół zastrzega sobie prawo do podjęcia nowego kursu w 2023 roku. „Myślę, że na razie musimy kontynuować tę passę. A jeśli w przyszłym roku zdecydujemy się na zmianę samochodu, zarówno pod względem architektury, jak i aerodynamiki, będziemy musieli podjąć pewne decyzje. Ale jeszcze tam nie jesteśmy. »
Po Monako padok zostanie otwarty w Azerbejdżanie (10-12 czerwca). Trasa, na której w 2021 roku nie zaświeciły Srebrne Strzały (Valtteri Bottas 12. i Lewis Hamilton 15.). „ W tej chwili myślę, że uczymy się na każdym torze. Każdy przejechany kilometr jest ważny, bo dzięki niemu możemy ulepszyć samochód. Ale naprawdę musimy wydostać się z tej ziemi niczyjej, w której się znaleźliśmy. » Czy więc morświny jeszcze bardziej zepsują rasę niemieckiej drużyny? Odpowiedź w ciągu około dziesięciu dni w Baku.
CZYTAJ TAKŻE > Hamiltonowi nadal przeszkadzają odbicia swojego mercedesa
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)