Dlaczego Racing Point nie będzie musiał przeprojektowywać kanałów hamulcowych?

Choć wgłębienia zawieszenia w modelu RP20 zostały uznane przez Międzynarodową Federację Samochodową (FIA) za nielegalne, kanadyjski zespół może nadal z nich korzystać w tym sezonie. Wyjaśnienia. 

opublikowany 07/08/2020 à 14:45

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Dlaczego Racing Point nie będzie musiał przeprojektowywać kanałów hamulcowych?

W następstwie wyroku skazującego na utratę 15 punktów w mistrzostwach producentów i 400 000 euro kar finansowych w Racing Point, Nikolas Tombazis, kierownik techniczny działu jednomiejscowy FIA, chciał wyjaśnić pewne kwestie. 

„Pytanie brzmiało, czy Racing Point samodzielnie zaprojektowało przewody hamulcowe, ponieważ są one jedną z wymienionych części, które definiują jakość zespołu jako „konstruktora”. O ile w 2019 r. wymiana informacji o miarkach była legalna, o tyle w tym roku nie jest już dozwolona wykazano, że Racing Point nie zaprojektował tych części.

Naruszyła w ten sposób załącznik 6 do regulaminu sportowego, który stanowi, że wszyscy producenci mają obowiązek stosować wymienione w nim części. W rezultacie stewardzi nałożyli karę sportową, której kwestią nie było to, czy komponent jest legalny, ale czy proces projektowania tak. » 

Różnica jest znacząca, ponieważ nie zmusza Racing Point do przeglądu konstrukcji hamulców. 

" On jest niemożliwe jest, aby Racing Point zapomniał o swojej wiedzy i narysuj zupełnie inny pokój, kontynuuje człowiek FIA. Projekt części zawsze opiera się na istniejącej wiedzy i nierozsądne byłoby prosić ich o stworzenie nowych części. I trudno nam ocenić, czy są wystarczająco różne! » 

Dziś priorytetem jest zdefiniowanie, co oznacza słowo „design”, ponieważ poza kanałami hamulcowymi Racing Point jest to droga, którą chcemy dać F1 co jest zagrożone. 

„W ostatnich tygodniach odbyło się wiele dyskusji pomiędzy FIA i F1, ponieważ ważne będzie wyjaśnienie, co zamierzamy z tym zrobić.– podsumowuje. Nie chcemy, aby podstawową funkcją zespołu było kopiowanie i w najbliższej przyszłości planujemy dostosowania do regulaminu na rok 2021. Będziemy to kontynuowaćzaakceptować fakt, że kopiowane są niektóre części, ale na pewno nie cały samochód. » 

Uchwały FIA spodziewane są w nadchodzących tygodniach…

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz