Dlaczego w Katarze było tyle przebitych opon?

Oprócz 102. zwycięstwa Lewisa Hamiltona, podczas Grand Prix Kataru na koniec wyścigu doszło do kilku przebić opon.

opublikowany 22/11/2021 à 10:56

Alexisa Plissona

0 Zobacz komentarze)

Dlaczego w Katarze było tyle przebitych opon?

Przebicie Nicholasa Latifiego na koniec wyścigu spowodowało pojawienie się wirtualnego samochodu bezpieczeństwa - Foto DPPI

Zakończenie Grand Prix Kataru upłynęło pod znakiem serii przebić opon. Jeśli czterech pilotów (Valtteri Bottas, Nicholas Latifi, George'a Russella i Lando Norris) były ofiarami tego problemu, pierwsze dwa cytowane musiały zostać porzucone. Dla brytyjskiego kierowcy oznaczało to utratę miejsca w czołowej piątce. Po wyścigu wszyscy byli zaskoczeni, że stracili koło. „To stało się nagle” zdaniem kolegi z drużyny Lewis Hamilton. „Nie spodziewasz się, że opona eksploduje, zwłaszcza w przypadku opon twardych” żałuje pilota McLaren. „Nie miałem pojęcia, że ​​pęknie mi opona” wyjaśnia Kanadyjczyk, również zmuszony do przejścia na emeryturę, podobnie jak Valtteri BottasWszystkie mają jedną wspólną cechę: uszkodzenie lewej przedniej opony.

Po tej serii incydentów, przypominających tętniącą życiem końcówkę wyścigu na Silverstone w zeszłym roku, wszystkie oczy skierowały się na Pirelli. Dla przypomnienia, na pierwszy przyjazd jednomiejscowych pojazdów F1 na tor Losail firma Pirelli zdecydowała się zabrać ze sobą trzy linie najtwardszych opon. Po Grand Prix Kataru Mario Isola, szef włoskiej firmy, ocenił, że ciśnienie w oponach odgrywa decydującą rolę.

CZYTAJ TAKŻE > Grand Prix Kataru: notatki AUTOhebdo

„Ma to wpływ na lewy przód, ponieważ jest to najbardziej obciążona opona, ale nie chcę powiedzieć, że było to spowodowane nadmierną energią lub czymś podobnym. wyjaśnia Mario Isola w Sky Sports F1. Pierwszą rzeczą, którą mogę się z Wami podzielić, jest to, że wszystkie opony były zużyte, prawie w 100%. Mamy przecięcia opon, które należy zrozumieć, jeśli powstały przed utratą ciśnienia lub po utracie ciśnienia.

Przed rozpoczęciem dwóch ostatnich rund sezonu włoski producent oczekuje na pełną informację zwrotną od różnych zespołów, aby zrozumieć i zapobiec powtórzeniu się takich incydentów w Arabii Saudyjskiej i Abu Zabi. 

„Czekamy na dane telemetryczne od zespołów, Dodał. Jest to naprawdę ważna część zrozumienia, czy utrata ciśnienia była nagła i kiedy nastąpiła. Wszystkim kierowcom udało się wrócić do boksów, przez co stracili ciśnienie, ale w czasie wystarczającym do opanowania samochodu i powrotu do boksów. Widzimy tutaj wiele uderzeń krawężników przy dużych prędkościach”. 

Dzięki danym zebranym podczas wolnych treningów i kwalifikacji Pirelli zdecydowanie zaleciło strategię dwóch przystanków. Wszyscy czterej kierowcy mieli twarde opony i przed przebiciem zatrzymali się tylko na jednym przystanku. 

« Jednak powodem, dla którego przewidzieliśmy strategię dwóch postojów, były głównie dane dotyczące zużycia opon, które zebraliśmy w piątek, a zużycie lewego przodu było dość wysokie. Na przykład dzisiaj lewy przód i lewy tył zostały przeniesione w 100%. Należy jednak zbadać powód, dla którego przebiliśmy lewy przód.”

Dwie ostatnie rundy sezonu rozpoczną się za 2 tygodnie, Grand Prix Arabii Saudyjskiej, a następnie runda w Abu Zabi.

CZYTAJ TAKŻE > Katar – spokojny zwycięzca Hamiltona przed Verstappenem, Alonso na podium

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz