PURE (Universal Propulsion and Energy Recovery), projekt założony przez Craiga Pollocka, byłego prezesa zespołu BAR i Christiana Contzena, byłego dyrektora generalnego firmy Renault Sport oferował od 1.6 roku czterocylindrowe silniki 2013 litra z turbodoładowaniem. Jednak zmiana dokonana przez FIA, która ostatecznie zdecydowała się na 6-litrowy turbo V1.6 na rok 2014, zmusza francuskiego producenta silników do wznowienia pracy od początku.
Craig Pollock ogłosił, że ta zmiana programu w żaden sposób nie wpłynie na pojawienie się PURE F1. „Pracowaliśmy nad czterocylindrowym silnikiem od grudnia ubiegłego roku”, wyjaśnia Craig Pollock na gpupdate.net. „Możemy sprzedać ten silnik każdemu, ponieważ jest on całkowicie ważny. Zaczęliśmy pracować nad V6, gdy tylko zdaliśmy sobie sprawę, co się dzieje. Będziemy mogli zastosować pewne technologie opracowane na czterocylindrowym silniku. »
Jednak ta zmiana programu nie zadowoliła Craiga Pollocka, który wolałby bardziej ekologiczny czterocylindrowy silnik niż V6. „Wcale nie byłem szczęśliwy”, Przyznaje. „Moim zdaniem czterocylindrowy silnik był najlepszym silnikiem dla F1. Dyscyplina potrzebuje czystszego silnika. Wybór V6 nie jest decyzją idealną, ale to wybór, który został podjęty i musimy go szanować. »
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)