Światy Formuła 1 i MotoGP ścieżki znów się krzyżują. W związku z Grand Prix Stanów Zjednoczonych na torze Circuit of the Americas w Austin, Lando Norris zwierzył się, że zasięgnął opinii jednego ze swoich znajomych motocyklistów w sprawie odnowienia nawierzchni trasy w Teksasie. I nie kontaktował się z byle kim, gdyż prosił o pomoc aktualnego mistrza świata, Fabio Quartaro.
„W kilku miejscach nawierzchnia została odnowiona, szczególnie w najgorszych miejscach, jak pierwsza szykana– wyjaśnił pilot McLaren. Pierwszy sektor został przerobiony, z wyjątkiem 1 zakrętu. Lepsze wyjaśnienie będę mógł jutro (piątek) (…). Rozmawiałem z Fabio [Quartararo], który jeździł tutaj w MotoGP, i powiedział, że wiele miejsc jest zdecydowanie lepszych. Na motocyklach jest znacznie gorzej niż w samochodach, więc jeśli powie, że jest lepiej, spodziewam się, że będzie znacznie lepiej. »
Ostro krytykowana od kilku lat ze względu na silne nierówności, które powstały w związku z gliniastym charakterem gleby, na której jest zbudowany, COTA podjęła decyzję o ponownym odsłonięciu najbardziej krytycznych obszarów toru w styczniu 2022 r. Większość sektora 1 został przerobiony pomiędzy zakrętami 2 i 10, ale także między zakrętami 12 i 16. Położono betonową podstawę w celu wzmocnienia obszarów zakrętów 2 i 10.
Norris zapewnił o stanie toru
Kierowcy MotoGP mogli odkryć odnowioną nawierzchnię toru podczas Grand Prix Ameryk w kwietniu ubiegłego roku. Wszyscy mieli znacznie bardziej przychylną opinię o nowych modyfikacjach asfaltu w Teksasie. Jeśli nierówności nie zniknęły jeszcze całkowicie, dzięki przeprowadzonym pracom zostały zredukowane. Wystarczająco, aby trochę uspokoić Lando Norrisa, który obawiał się obecności zbiórek na swoim McLarenie w Austin.
„To dla nas nadal problem. W każdy weekend musimy iść na kompromis ze względu na toczenie się, nierówności i inne tego typu rzeczy. Zatem im mniej ich jest, tym więcej możemy mieć nadzieję, że z nich skorzystamy., ma nadzieję brytyjski pilot. Prawdopodobnie będzie to z korzyścią dla wszystkich, im będzie gładsze i będzie mniej nierówności, ale dla nas to duża różnica. Jeśli w tym roku tor zostanie ulepszony i będzie mniej wyboisty, miejmy nadzieję, że pomoże nam to w lepszym dostrojeniu samochodu. »
CZYTAJ TAKŻE > Haas ogłasza nowego sponsora tytularnego od 2023 roku
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)