Racing Point zdumiony werdyktem sędziów, w Mercedesie nie ma obaw

Otmar Szafnauer utrzymuje, że zespół Silverstone „nie zrobił nic złego”, podczas gdy jego odpowiednik Toto Wolff również uważa się za zaskoczonego werdyktem w sprawie przewodów hamulcowych RP20. 

opublikowany 07/08/2020 à 19:39

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Racing Point zdumiony werdyktem sędziów, w Mercedesie nie ma obaw

Przez tygodnie menedżerowie Racing Point upierali się, że RP20 jest całkowicie legalny i że skarga złożona została przez Renault zatem nie miało podstaw. 

La Mercedes Różowy rzeczywiście był oceniany w ramach przepisów technicznych, jednak jego projekt i wspólne DNA z Mercedesem W10 wystawionym w zeszłym roku zostały ostro usankcjonowane przez komisarzy sportowych odpowiedzialnych za rozstrzygnięcie tej kwestii: 15-punktowe zawieszenie na GP Styrii i 400 000 euro kary

« Uważaliśmy, że całkowicie przestrzegamy zasad i nie zrobiliśmy nic złego– powiedział na oficjalnej stronie internetowej Otmar Szafnauer, dyrektor generalny Racing Point F1. W marcu zaprosiliśmy FIA do fabryki w celu sprawdzenia samochodu i pokazaliśmy im wszystko. 

Potem napisali do nas i poinformowali, że wszystko jest w porządku, więc dzisiejszy werdykt jest trochę rozczarowujący. Teraz musimy dokonać przeglądu nałożonej kary. FIA uznała, że ​​zmiana kategorii przewodów hamulcowych z części niewymienionej na listę zawiera szare obszary i można ją interpretować dwojako. 

Wzięli ten czynnik pod uwagę przy odejmowaniu nam punktów za wyniki Grand Prix Styrii. Teraz musimy sprawdzić, czy złożymy apelację, czy nie ". 

Jeśli Racing Point waha się zakwestionować decyzję sędziów sportowych, dzieje się tak dlatego, że a priori surowa sankcja nie zmusza zespołu do zmiany projektu kontrowersyjnych łyżek. W przypadku nowego procesu dawne struktury Force India mogą stracić znacznie więcej…

  • Wolff zaskoczony werdyktem, ale nie zaniepokojony

Z grubego i szczegółowego 14-stronicowego raportu stewardów dowiedzieliśmy się także, że 6 stycznia 2020 roku doszło do transferu plików pomiędzy Mercedesem a Racing Point. Zdaniem stewardów wymiana ta nie zawierała jednak dodatkowych informacji w porównaniu do które przekazano w roku poprzednim. 

« Jesteśmy całkowicie pewni, oświadczył Toto Wolff, już w defensywie Chwilowa odmowa Mercedesa ratyfikacji Porozumienia Concorde. Czytamy i czytamy regulamin. Dzisiejszy wyrok jest niezwykle złożony i naszym zdaniem zawiera nową interpretację przepisów. 

W 2019 r. przekazaliśmy pewne informacje, które były zgodne z założeniami. Dostawa z 6 stycznia nie przyniosła żadnego skutku materialnego, ponieważ wszystko zostało przekazane znacznie wcześniej. Wszystkie rysunki i pliki CAD zostały przesłane wcześniej. Racing Point i wierzymy, że wszystko odbyło się zgodnie z przepisami ". 

Szef Mercedesa uważa, że ​​droga obrana przez Racing Point jest korzystna dla obu stron, ponieważ pozwala także Mercedesowi generować nowe dochody ze sprzedaży niektórych części. Austriacki menadżer przyznaje jednak, że taki model może stwarzać problemy na poziomie filozoficznym. 

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz