Przepisy na rok 2019: Force India pod wrażeniem możliwości swoich rywali

Zespół anglo-indyjski twierdzi, że badania przeprowadzone w celu zdefiniowania zmian aerodynamicznych obecnych w regulaminie technicznym Formuły 2019 na rok 1 uwydatniły znaczne zasoby dostępne dla czołowych zespołów.

opublikowany 21/05/2018 à 11:56

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Przepisy na rok 2019: Force India pod wrażeniem możliwości swoich rywali

Przyjęte niewielką większością 30 kwietnia modyfikacje opierają się na pracach przeprowadzonych wspólnie przez FIA i Liberty Media, posiadacza praw komercyjnych, a także 8 z 10 zespołów zgłoszonych do mistrzostw świata. Ten ostatni miał zaledwie kilka tygodni na przeprowadzenie badań po Grand Prix Bahrajnu.

« Wnieśliśmy swój wkład, zrobiliśmy wszystko, co w naszej mocy, i przedstawiliśmy nasze wyniki FIA, ujawnił Andy Green, dyrektor techniczny Force India. W ciągu 15 dni ledwo zarysowaliśmy powierzchnię. Dane, które otrzymaliśmy gdzie indziej, były anonimowe, ale mogliśmy się z nimi zapoznać.

Poziom szczegółowości, jaki niektóre zespoły były w stanie zapewnić w tak krótkim czasie, jest po prostu niesamowity. Przyjrzeliśmy się temu, co zrobili inni i powiedzieliśmy sobie: „Kurczę, u nas to przynajmniej miesiąc pracy.”. Nie możemy z tym konkurować. Biorąc pod uwagę ich siłę ognia, byliśmy zazdrośni ".

Zmiany na rok 2019 spotkały się z mieszanymi reakcjami przed i po uzyskaniu zielonego światła. Kilka stajni, m.in czerwony Byk et Renault, podkreśliło w ten sposób brak dojrzałości wniosków i napięty harmonogram ich przedstawienia, a następnie głosowania. Przeciwnicy uważają też, że wprowadzenie uproszczonego przedniego błotnika, przeprojektowanych przednich przewodów hamulcowych i szerszego tylnego błotnika spowoduje dodatkowe koszty, spowodowane koniecznością zakupu nowego samochodu.

« Ponieważ limit paliwa wzrósł do 110 kg na wyścig, i tak musieliśmy zbudować nowe podwozie, przeciwko Greenowi. Od tego momentu z przyjemnością dostosujemy się do wszelkich dalszych zmian. A decyzję o zmianie przepisów w zakresie ilości benzyny podjął... (Chrześcijanin) Horner (Główny zespół Red Bull Racing, przyp. red.).”

Dyrektor techniczny Force India również uważa, że ​​właściwe jest posmakowanie tego, co mogą przynieść zmiany regulacyjne spodziewane w 2021 roku.

« To najlepsza okazja, aby bez czekania na rok 2021 przekonać się, czy idziemy w dobrym kierunku, czy nie », podsumowuje Green.

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz