Zmienione przepisy dotyczące samochodu bezpieczeństwa?

Przerwa w wyścigu podczas GP Brazylii stworzyła chaotyczną sytuację. Samochody z tyłu stawki znalazły się w środku walki o tytuł. Niektórzy piloci chcieliby przeglądu przepisów.

opublikowany 12/11/2010 à 16:51

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Zmienione przepisy dotyczące samochodu bezpieczeństwa?

GP Brazylii mogło mieć inną klasyfikację, gdyby na tor nie wrócił samochód bezpieczeństwa. Kierowcy jedno okrążenie za liderami już podczas restartu znaleźli się w centrum walki o pierwsze miejsca. Nie było im łatwo przestrzegać przepisów co do joty, gdyż kolejność samochodów była bardzo zróżnicowana.

Pod koniec wyścigu część kierowców poprosiła o powrót regulaminu do starej wersji, w której kierowcy byli umieszczani w kolejności w klasyfikacji po wyjeździe samochodu bezpieczeństwa. Adrian Sutil jest jednym z nich. Kierowca Force India nieumyślnie stanął na drodze Fernando Alonso podczas ponownego uruchomienia.

« Alonso zabierał mnie na przejażdżkę, ale nikt mnie nie ostrzegł, nie miałem żadnych niebieskich flag. Próbowałem zgadnąć, czy Massa, czy Alonso mnie śledzi, ponieważ Massa był za mną (w rankingu). Jest to szczególnie godne ubolewania pod koniec sezonu, kiedy kierowcy walczą o mistrzostwo. »

Rubens Barrichello i Robert Kubica podzielają tę samą opinię, choć każdy wymyśla własne wariacje. „ Dla jednej rasy należy rozważyć coś wyjątkowego », sugeruje Brazylijczyk. Polak nadal pozostaje bardziej realistyczny. „ Myślę, że byłoby lepiej (ze starymi zasadami), ale nadal jest to bardzo trudne. Są pozytywy i negatywy. Piloci traciliby dużo czasu na przekwalifikowanie się. Ale każdy chciałby zobaczyć walkę. »

Nico Rosberg nie podziela jednak tej opinii i uważa, że ​​należy utrzymać obecne zasady. „ Nie sądzę, że jest to sytuacja niemożliwa do opanowania, o ile jest jasna dla wszystkich. To jest sektor, w którym każdy musi się poprawić, bo piloci bardzo szybko dostają informację, że przeszli przeze mnie np.? »

0 Zobacz komentarze)