Po pierwszych kilometrach pokonanych w Jerez zespoły napędzane francuskim silnikiem V6 turbo/hybryda pozostają wyraźnie w tyle pod względem czasu spędzonego na torze w porównaniu z zespołami napędzanymi klockami. Mercedes et Ferrari. Rémi Taffin przyznaje się do tego opóźnienia, ale wyjaśnia również, że postęp jest pewny.
„Problemy dotyczyły sprzętu. Cierpieliśmy również z powodu błędów oprogramowania. Dotyczyło to szczególnie akumulatora energetycznego. Opracowaliśmy kilka rozwiązań, które mogliśmy przetestować na stanowisku testowym i w terenie, ponieważ mieliśmy dwa dni promocyjne (szczególnie z Lotusem) i wszystko poszło zgodnie z oczekiwaniami. Wierzymy, że problem, z którym borykaliśmy się podczas pierwszych testów, został już rozwiązany. »
„Drugim krokiem było naprawienie problemów z oprogramowaniem. W Jerez zaobserwowaliśmy słabe prowadzenie jednomiejscowych pojazdów na torze, co tłumaczono problemami z kalibracją lub doładowaniem. Pracowaliśmy nad tym przez ostatnie dwa tygodnie i poczyniliśmy pewne postępy. Ostatnim punktem były problemy integracyjne, jakie napotkaliśmy u naszych partnerów. Pracowaliśmy z nimi na stanowisku testowym i pojedziemy do Bahrajnu, nie powtarzając wszystkich problemów, które napotkaliśmy podczas pierwszych testów. Chociaż jesteśmy trochę opóźnieni w stosunku do pierwotnego harmonogramu, zrobiliśmy teraz to, co normalnie zrobilibyśmy w Jerez. Dlatego w Bahrajnie wszystko powinno pójść dobrze. Tak czy inaczej, istnieje zasada, która pozwala nam wprowadzać zmiany jeśli napotkamy poważne wątpliwości co do niezawodności, co już zrobiliśmy, i myślę, że zrobimy to ponownie. »
Rémi Taffin omawia także problemy, jakie napotykają Toro Rosso podczas dnia promocji w Misano. „Gdybyśmy myśleli, że nie będziemy mieli żadnych problemów z Toro Rosso, mieliśmy inne problemy, które nas nie zaskoczyły. Znamy powody. Od tego dnia pracujemy nad tymi kwestiami, ale w trakcie akcji promocyjnej nic nie możemy zrobić. Kiedy zaczynasz dzień z określoną konfiguracją, nie możesz jej później zmienić. Trudno zatem zareagować. »
Jednomiejscowe samochody wyposażone w silniki turbo/hybrydowe V6 będą próbowały nadrobić zaległości podczas testów w Bahrajnie rozpoczynających się 19 lutego.
Znajdź także nasz Przewodnik F1, w sprzedaży w wersji cyfrowej od 17 lutego o 22:19 i od XNUMX lutego w kioskach.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)