Renault z elastycznym przednim skrzydłem?

Kontrowersje wywołały wiele hałasu w Hockenheim i pozostawiły pole do prawdziwej refleksji. Uznane przez FIA za legalne, elastyczne skrzydła Ferrari F10 i Red Bull RB6 można było kopiować.

opublikowany 30/07/2010 à 20:28

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Renault z elastycznym przednim skrzydłem?

W ubiegły weekend po weryfikacji FIA stwierdziła, że ​​przednie błotniki czerwony Byk i Ferrari, uważany przez niektóre zespoły za zbyt elastyczny. Części te pod ciężarem ciśnienia aerodynamicznego obniżają się o dwa do trzech centymetrów i zapewniają większy prześwit samochodu. Zaleta jest niezaprzeczalna, zwłaszcza na torach wymagających dużej siły docisku. jak na Hungaroringu.

Uznane za legalne, a przynajmniej nie nielegalne, te płetwy można było teraz kopiować. Oto co Eric Boullier zwierza się AUTOhebdo.fr. „ W tej sprawie pojawiły się wyjaśnienia FIA. Tak zwane elastyczne płetwy w rzeczywistości nie są tak naprawdę elastyczne. Jest to dość złożona kombinacja w samochodzie, która pozwala na poprawę osiągów aerodynamicznych. Teraz, gdy zostało to wyjaśnione przez FIA i stało się legalne, oznacza to, że drzwi są otwarte i musimy się spieszyć. », ocenia główny zespół stajni Renault F1.

Według niego przyrost czasu okrążenia, jaki może przynieść to skrzydło, jest dość znaczny. „ Słyszę plotki i czytam prasę. Słyszę około trzech dziesiątych na okrążenie. Wydaje mi się to spójne », szacuje Eric Boullier. Oprócz kanału F, który ma pojawić się na R30 podczas Grand Prix Belgii, zespół d?Enstone mógł zatem opracować nowe przednie skrzydło, część, która od początku sezonu ogromnie ewoluowała.

0 Zobacz komentarze)