Renault przeciw dalszemu odkładaniu przyszłych przepisów

Dyrektor zarządzający Renault Sport Racing Cyril Abiteboul uważa, że ​​dla dobra F2022 nowe przepisy muszą wejść w życie w 1 roku.

opublikowany 07/05/2020 à 15:48

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Renault przeciw dalszemu odkładaniu przyszłych przepisów

Zawieszenie sezonu 2020 i kryzys finansowy, jakiego doświadczyły niektóre drużyny w związku z koronawirusem, zmusiły organizatorów F1 à odłożyć na rok wdrożenie nowego rozporządzenia. Zespoły będą teraz musiały poczekać do 2022 r., aż dyscyplina zmieni oblicze dzięki nowym jednomiejscowym pojazdom.

Jeśli najskromniejsze struktury będą miały trochę więcej czasu na przygotowanie się do tych ważnych zmian, Racing Point opowiedziało się za nowym przełożeniem za pośrednictwem swojego dyrektora Otmara Szafnauera. Dyrektor generalny ds Renault Wyścigi sportowe Cyril Abiteboul sprzeciwia się nowej odnowie.

„Myślę, że Otmar wie, że ma bardzo konkurencyjny samochód i że nie będzie już miał takich samych przewag, jeśli zmienią się przepisy. Przedłużenie obecnego rozporządzenia było ich strategią od samego początku " powiedział dyrektor francuskiego zespołu na stronie internetowej F1.

„Nie zgadzam się z tym tylko dlatego, że prawdopodobnie są naszym bezpośrednim przeciwnikiem w tym roku– powiedział Cyryl Abiteboul. F1 musi się rozwijać. Kiedy wszyscy wyjdą z kryzysu, między sportami zapanuje silna rywalizacja o odzyskanie blasku i zainteresowanie opinii publicznej. »

„Nie możemy tracić z oczu faktu, że musimy zapewnić dyscyplinę rywalizacji i atrakcyjną platformę dla widzów, sponsorów i mediów. Dlatego też powstały nowe regulacje.”– nalegał Francuz.

Na początku roku wyróżniono Racing Point, jego RP20 jest postrzegany przez niektórych konkurentów jako niemal doskonała kopia Mercedesa W10 mistrz świata w zeszłym roku.

0 Zobacz komentarze)