Renault: Sprawa Ghosna nie ma „na razie” wpływu na projekt F1

Cyril Abiteboul, dyrektor generalny Renault Sport Racing, zapewnia, że ​​program Losange F1 nie zostanie zakwestionowany przez wstrząsy, które stały się sprawą Carlosa Ghosna.

opublikowany 23/11/2018 à 14:35

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Renault: Sprawa Ghosna nie ma „na razie” wpływu na projekt F1

Podejrzany o defraudację finansową w Japonii 64-letni kapitan przemysłu został aresztowany w poniedziałek na archipelagu japońskim. Ghosn został następnie umieszczony w areszcie policyjnym do 30 listopada i musi odpowiedzieć między innymi na zarzuty ukrywania dochodów przed japońskimi organami podatkowymi. 

Francusko-libańsko-brazylijski przemysłowiec, kamień węgielny Sojuszu Renault-Nissan, z którym w 2016 roku związany był Mitsubishi Motors, został już odwołany ze stanowiska prezesa Nissana po nadzwyczajnym posiedzeniu zarządu marki. 

Jeśli chodzi o jego rolę w Renault, francuski producent awansował Marida Thierry'ego Bolloré, swojego numer 2 i wyznaczonego następcę, na stanowisko dyrektora korporacyjnego z prawem reprezentacji w zarządzie Aliansu. „ Pan Ghosn, tymczasowo pozbawiony możliwości, pozostaje prezesem i dyrektorem generalnym », Określiła markę w notatce prasowej. 

Ghosn potwierdził powrót Renault do Włoch F1 jako producent pod koniec 2015 roku kupując zespół Lotus, ale Abitebul przypomniał sobie z Abu Zabi, gdzie rozgrywane jest ostatnie Grand Prix sezonu, że „ to nie jest wybór jednego człowieka. Decyzja była szeroko omawiana w komitetach wykonawczych i zarządzie. To wybór społeczeństwa. 

Jesteśmy związani z F1 od ponad 40 lat. Realizujemy długoterminowy projekt, który rozciąga się w czasie: trzy lata na budowanie zespołu, a potem kolejne trzy na rywalizację z najlepszymi i, miejmy nadzieję, zwycięstwo. Istnieje wyraźna ciągłość w operacjach z Thierrym Bolloré, który dobrze zna F1 i pełni funkcję dyrektora w zarządzie od 2016 roku.

Nie mamy żadnych informacji, które pozwalałyby nam sądzić, że będzie to miało wpływ na program F1, nie widzimy powodów, dla których miałyby to mieć jakiekolwiek konsekwencje. Na chwilę obecną hasłem przewodnim jest ciągłość i zakończenie mistrzostw na jak najlepszej pozycji przed rozpoczęciem II fazy naszego projektu ". 

W ostatnich latach nie brakowało skandalów z udziałem producentów samochodów, a najważniejszym z nich jest Volkswagen Dieselgate. Sprawa zmusiła także niemiecką grupę do wycofania się z mistrzostw świataWytrzymałość, potem rajdy. 

Zapytany, czy upadek Ghosna będzie miał jakieś konsekwencje dla Renault w F1, Abiteboul dodał: „ Nie chcę, żeby zabrzmiało to zbyt optymistycznie, ponieważ rozwój wydarzeń ostatnich dni pokazuje sytuację, którą należy potraktować poważnie. Przesłanie, które chcę przekazać, jest takie, że istnieje ciągłość wszystkich działań grupy Renault, do których zaliczam także Nissana i Mitsubishi. Program F1 jest częścią tego wszystkiego. To bardzo znany budżet i działanie, jesteśmy w centrum uwagi z precyzyjnymi oczekiwaniami co do zwrotu z inwestycji.

Powody, dla których wróciliśmy do F1 pod koniec 2015 roku – ekspozycja w mediach, rozpoznawalność marki, rozwój i technologia itp. – są nadal aktualne i takie pozostaną niezależnie od rozwoju sytuacji w sprawie, na temat której nie chcę spekulować. Naszym zadaniem jest zapewnienie przekonujących wyników przy możliwie najniższej cenie. Nic nie wskazuje na to, że Thierry Bolloré nie wspiera programu F1 ". 

Renault zajmuje obecnie 4. miejsce w klasyfikacji producentów i ma 24 punkty przewagi Haas przed finałem 2018. Kiedy Losange powrócił jako zespół fabryczny, Ghosn wyznaczył następujący plan działania: podium w 2018 r., zwycięstwa w 2019 r. i tytuły w 2020 r. Biorąc pod uwagę różnicę w stosunku do trzech czołowych zespołów w branży, Renault ma teraz przed sobą sezon na rok 2021 i wiele zmian ogłoszonych w jego celownikach. 

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz