Renault ukarane na początku sezonu za zepsuty korbowód

Cyril Abiteboul ujawnił, że zepsuty korbowód w samochodzie Nico Hülkenberga w Bahrajnie postawił Losange w niefortunnej sytuacji.

opublikowany 24/05/2019 à 10:06

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Renault ukarane na początku sezonu za zepsuty korbowód

Panowanie nad Państwem Środka i rozpoczęcie zbliżenia się do trzech czołowych drużyn to jest cel Renault w 2019. 

W tej chwili nie jest to jeszcze zakończone, jest to wina szeregu czynników, od braku niezawodności silnika po podwozie R.S.19, którego postęp nie jest tak szybki, jak oczekiwano, w tym zaskakujące emocje po stronie pilota.

Cyril Abiteboul, dyrektor generalny Renault Sport Racing, wykorzystał spotkanie w Monako, aby wyjaśnić przyczyny słabych wyników odnotowanych dotychczas przez Żółtych i Czarnych oraz przedstawić plan działania, który powinien pozwolić Renault wyprzedzić swoich rywali ze średniej półki pomiędzy teraz i Grand Prix Francji w przyszłym miesiącu. 

« Ten początek sezonu jest niezwykle niefortunny dla nas samych, dla fanów, ale także dla tych, którzy nam ufają, naszych partnerów i sponsorów., rozpoznał główny zespół. Wydaje się, że zwlekamy, to denerwujące. W związku z tym powstanie plan działania będący odpowiedzią na to rozczarowanie ". 

Odlej korbowód

Następnie Abiteboul powrócił do przyczyn problemów z silnikiem napotkanych podczas pierwszego Grand Prix sezonu, w szczególności do spektakularnego podwójnego wycofania się z wyścigu odnotowanego w Bahrajnie trzy okrążenia przed flagą w szachownicę. 

Oprócz znanych już słabości MGU-K, francuski menadżer ujawnił istnienie kolejnej awarii, jeszcze bardziej problematycznej, która wymagała pięciu tygodni wysiłków, aby znaleźć trwałe rozwiązanie.  

« Tej zimy osobiście jestem zaangażowany w postęp silnika, rozwinął Abiteboul. Cel był bardzo jasny: w końcu dogonić najlepszych w tej dziedzinie. Dobra wiadomość jest taka, że ​​osiągnęliśmy nasze cele w zakresie wyników; zła wiadomość jest taka, że ​​musieliśmy podjąć trochę większe ryzyko. Na stanowisku testowym mamy całą masę silników i zamiast skupiać się na niezawodności, sprawdziliśmy elementy dotyczące wydajności. 

Spadło to na nas w Bahrajnie, ponieważ oprócz złamania MGU-K, zepsuliśmy korbowód w samochodzie Nico. Zamiast wykonywać końcowe cykle sprawdzania poprawności silnika, woleliśmy szukać końcowych kilowatów. Pod tym względem się to opłaca, bo w ciągu roku wypracujemy około 50 kW, czyli ogromną moc. W wyścigu jesteśmy teraz w meczu. W kwalifikacjach wciąż nam trochę brakuje. 

Jeśli chodzi o niezawodność, coś przeoczyliśmy: tę słabość korbowodu. To było mikroskopijne, ale na początku sezonu może mieć katastrofalne skutki. Byliśmy w stanie przeanalizować, zareagować i w ciągu pięciu tygodni zrozumieć problem, a następnie znaleźć i zatwierdzić alternatywne projekty korbowodów, aby wypuścić cztery nowe silniki wprowadzone w Barcelonie. 

Jest to bardzo kosztowne, ponieważ w Bahrajnie kosztuje punkty, ale w oczekiwaniu na rozwój sytuacji musieliśmy obniżyć osiągi silnika, zmuszając kierowców do niestosowania optymalnych przełożeń skrzyni biegów. Od czasu Hiszpanii cofnęliśmy się w 50%, ponieważ chcieliśmy odzyskać pewność siebie. Na 100% będziemy w Monako, aby powrócić do poziomu z początku sezonu, zanim wprowadzimy dodatkowe zmiany, szczególnie w trybie kwalifikacyjnym. ". 

O ile luzy w układzie napędowym były najbardziej widoczne, o tyle wady podwozia były równie niepokojące, jeśli nie bardziej. 

Cel „Najlepszy z pozostałych” we Francji

Również w tym przypadku Abiteboul wyjaśnia, dlaczego utknął aerodynamicznie, jednocześnie zaprzeczając istnieniu wilka na R.S.19

« Nie poczyniliśmy wystarczających postępów po stronie podwozia, Przyznaje. Byliśmy bardzo późno w rozwoju. Nie jesteśmy skuteczni, nie jesteśmy wystarczająco dobrze zorganizowani w podejmowaniu decyzji o alokacji zasobów. Niektórych dużych inwestycji nie udało się ukończyć na czas, ale dobra wiadomość jest taka, że ​​tak się stanie. 

W naszym kalendarzu jest konkretny kamień milowy: zbliża się Grand Prix Francji i zobowiązujemy się być wyraźnie przed środkiem stawki. Wiemy wszystko, co musi się wydarzyć, od strony aerodynamiki i zawieszenia, ale także na poziomie silnika. Istnieje kilka projektów wydajnościowych, które zostały przetestowane w Barcelonie po Grand Prix. Podwozie nie jest złe, nie ma zasadniczego problemu. Ok, wyraźnie brakuje mu obciążenia aerodynamicznego, ale to ciągłe doskonalenie ". 

W dłuższej perspektywie Abiteboul zapowiada podjęcie ryzyka po stronie podwozia za pomocą „ przełomy technologiczne podobne do tych, które dokonano w silniku » osiągnąć poziom najlepszych do roku 2021. A tym samym przestrzegać planu działania ustalonego przez francuskiego producenta. 

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz