Renault Sport F1 wybrała Espace du Bourget do zaprezentowania swojego turbo-hybrydowego silnika V6 o pojemności 1.6 l, który w przyszłym roku będzie napędzał co najmniej trzy zespoły: czerwony Byk, Toro Rosso i Caterhama. Firma Le Losange zdecydowała się nadać swojemu silnikowi nazwę Energy F1-2014, od której pochodzi nazwa silników stosowanych w samochodach produkcyjnych. Wirusy Châtillon ogłasza wzrost wydajności przy zmniejszonym zużyciu paliwa w porównaniu z obecnie eksploatowanym silnikiem V8 RS27. Ilość benzyny na wyścig będzie ograniczona do 100 kg, czyli -35% w porównaniu z obecną ilością. Silnik będzie oczywiście połączony z systemem odzyskiwania energii.
„Od przyszłego roku jednym z największych wyzwań dla F1 będzie maksymalizacja efektywności energetycznej i oszczędności paliwa, przy jednoczesnym utrzymaniu poziomu mocy i osiągów oczekiwanych w Formule 1”, wspomina Jean-Michel Jalinier, dyrektor generalny Renault Sport F1. „Renault było pionierem tych technologii w swoich produkowanych samochodach z gamy Energy. Nazywając naszą jednostkę napędową „Energy F1”, tworzymy kompletną gamę, która obejmuje produkty od Clio do naszego działu konkurencji. »
Kliknij ten link, aby posłuchać dźwięku turbo-hybrydowego silnika V6 Renault. Rob White, zastępca dyrektora generalnego działu technicznego Renault Sport F1, przyznaje, że hałas wydobywający się z wydechów będzie cichszy niż w przeszłości. Dostępne są zdjęcia Energy F1-2014 tutaj.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)