Po wycofaniu się Hondy Renault będzie przestrzegać przepisów dotyczących dostaw silników

Renault, za pośrednictwem swojego dyrektora Cyrila Abiteboula, wskazuje, że jest gotowe przestrzegać przepisów dotyczących dostaw silników, jeśli FIA otrzyma żądanie w związku z ogłoszonym wycofaniem się Hondy.
 

opublikowany 03/10/2020 à 10:22

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Po wycofaniu się Hondy Renault będzie przestrzegać przepisów dotyczących dostaw silników

Wyjazd został już potwierdzony na koniec 2021 roku od producenta silników Hondy zaskoczył mikrokosmos F1 wczoraj, ale szybko poruszył kilka palących pytań.

Najbardziej logicznym jest oczywiście to, kto zastąpi japońską firmę obok dwóch zespołów klanu Red Bull, Red Bull Racing i Stabilny Alfa Tauryń, obaj powiązani z Hondą odpowiednio od 2019 i 2018 roku.

Do kogo zatem zwrócą się zespoły austriackie i włoskie, gdy w 2022 r. przepisy techniczne ulegną gruntownym zmianom i pojawią się samochody znacząco różniące się wyglądem i osiągami?

Tylko na chwilę Mercedes, który dziś oprócz oficjalnego zespołu zapewnia, Williams i Racing Point, przed przybyciem McLaren, Ferrari, które oferuje swoją jednostkę napędową V6 turbo/hybrydową przy ul Haas et Alfa Romeo et Renault.

Francuski zespół, który w przyszłym roku nie będzie już dostarczał McLarenowi, potencjalnie nie miałby już zespołów klientów do zaopatrywania w 2022 r., ale zamierza przestrzegać przepisów F1, które w załączniku 9 wskazują, że producent silnika musi zapewnić określoną liczbę zespołów, na żądanie FIA.

„Znamy przepisy i będziemy je szanować, precyzuje zatem na ten temat Cyril Abiteboul, dyrektor Renault Sport Racing dla Reutersa. Uprawiając sport, musisz zaakceptować obowiązki z nim związane. Według nas jest to część regulaminu sportowego i tego obowiązku będziemy się wywiązywać. »

Należy pamiętać, że Renault dostarczało Red Bullowi w złotym okresie od 2010 do 2013 roku cztery kolejne dublety Kierowcy – Producenci, zanim w erze hybrydy doszło do znacznie bardziej skomplikowanych relacji, które doprowadziły do ​​rozwodu pod koniec 2018 roku.

Na Red Bulla i AlphaTauri będą mogli liczyć nowy blok silnika od Hondy na rok 2021, przed nowym rozdziałem pełnym niepewności.

0 Zobacz komentarze)