Renault jest zaniepokojone powiązaniami między producentami a zespołami satelitarnymi

Cyril Abiteboul uważa, że ​​środki przedstawione na rok 2021 dotyczące partnerstwa pomiędzy producentami i ich zrzeszonymi zespołami nie są jeszcze zadowalające w oczach Losange.

opublikowany 15/03/2019 à 14:18

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Renault jest zaniepokojone powiązaniami między producentami a zespołami satelitarnymi

Stało się jednym z koni roboczych Renault w negocjacjach dotyczących przyszłych przepisów technicznych i sportowych, a także umów handlowych, które muszą regulować F1 od sezonu 2021.

Le Losange jest w rzeczywistości zirytowany bliskimi relacjami, jakie trzy duże samochody w obecnej stawce utrzymują z zespołami klientów, ponieważ francuski producent obawia się, że czołowe zespoły połączą swoje zasoby z zasobami swoich struktur satelitarnych, aby skorzystać z możliwego ograniczonego budżet. 

Przypomnij sobie Toro Rosso kupuje kompletną tylną oś do Twojego STR14 (układ napędowy, skrzynię biegów i zawieszenie). czerwony Byk za pośrednictwem działu Red Bull Technology, natomiast Ferrari zapewnia ilość części do Haas i Alfa.

Nawet jeśli przepisy tolerują takie praktyki, Renault wierzy, że stowarzyszone zespoły ostatecznie staną się laboratoriami, których zadaniem jest wspieranie rozwoju najlepszych zespołów. 

« Moglibyśmy rozmawiać na ten temat godzinami, powiedział Abitebul na konferencji prasowej FIA w najbliższy piątek w Melbourne. Dla zespołu takiego jak nasz już wyzwaniem jest konkurowanie z zespołami, które mają budżety o 30–40% wyższe, ale jeśli potrafią połączyć swoje zasoby z innymi zespołami lub polegać na silnej synergii pod względem kontroli kosztów, stanowi to problem. To problem zarówno dla nas, jak i dwóch innych drużyn na boisku ".

Zeszłego lata Renault McLareni Williams, początkowo odmówił zezwolenia na wypłatę premii od byłego zespołu Force India na rzecz nowego zespołu Racing Point w ramach protestu przeciwko rzekomemu planowi przekształcenia go w „zespół B” składający się z Mercedes

« Nie chcę też wypowiadać się w imieniu potencjalnych kandydatów, którzy chcieliby dołączyć do F1 i być w niej konkurencyjni, ale myślę, że dla nich to również byłoby zmartwieniem., dodał Abiteboul. To poważny temat, bo być może doszliśmy do etapu, w którym mówimy sobie: „OK, będziemy mieć trzy stajnie i to wszystko. ". A każdy, kto będzie chciał wziąć udział, nie będzie mógł grać, aby wygrać. 

Nie jestem tu po to, żeby narzekać, znamy przepisy, ale z wielkim zainteresowaniem obserwujemy, co nas czeka w 2021 roku. W tej chwili nie jesteśmy przekonani do zaproponowanych gwarancji, ale będziemy nadal współpracować z władzami, aby uzyskać zadowalający postęp ". 

Obecni wraz z Abiteboulem na konferencji prasowej, Toto Wolff (Mercedes), Mattia Binotto (Ferrari) i Christian Horner (Red Bull) oczywiście mieli odmienne zdanie. 

« Myślę, że głównymi beneficjentami tego modelu są małe zespoły– oświadczył w szczególności szef Milton Keynes. Gdyby nie istniało tego rodzaju partnerstwo, firma Haas nie byłaby obecna w sieci. Formuła 1 pozostaje bardzo drogim sportem. Jeśli weźmiesz Toro Rosso, używają wielu części z RB14, jest to bardzo skuteczny sposób, respektując system wymienionych części. 

Nie muszą poświęcać znacznych zasobów na wymyślanie koncepcji i inwestowanie w badania i rozwój. Koszt wyścigów w F1 odbija się korzystnie. Musisz znaleźć właściwą równowagę pomiędzy byciem zespołem w 100% fabrycznym a możliwością zakupu części niewymienionych na liście. System jest opłacalny finansowo w przypadku mniejszych obiektów ". 

Pomiędzy posiadaniem niezależnych drużyn, które są w poważnych tarapatach na poziomie sportowym i finansowym, a posiadaniem solidnych drużyn B, ale kto nigdy nie będzie miał okazji – prawda? – aby wygrać, zastanawiamy się, co jest najbardziej pożądane?

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz