Renault: „Nadmierna i niesprawiedliwa sankcja”

Zespół Renault i jego prawnicy bronili swojego stanowiska przed Sądem Apelacyjnym FIA w poniedziałek w Paryżu w celu uzyskania uniesienia zawieszenia na Grand Prix Europy w Walencji.

opublikowany 17/08/2009 à 17:41

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Renault: „Nadmierna i niesprawiedliwa sankcja”

Renault nie wie jeszcze, czy jego samochody będą mogły ustawić się w kolejce na początku Grand Prix Europy w Walencji w najbliższy weekend. Jednak francusko-brytyjski zespół złożył w poniedziałek swoją sprawę przed Sądem Apelacyjnym FIA, starając się o uchylenie zawieszenia po utracie koła. Fernando Alonso podczas Grand Prix Węgier. „ Renault uważa tę decyzję za wyjątkowo niesprawiedliwą », zadeklarował Reuters Ali Malek, prawnik zespołu, opuszczający siedzibę FIA.

Zawieszony na wyścig z powodu błędu w boksie, zespół uważa, że ​​tego rodzaju sankcja „ powinno być zarezerwowane dla poważnych przestępstw, takich jak oszustwo lub umyślny błąd. » Renault zaprzecza, jakoby popełniło umyślny błąd, powołując się na niezrozumienie natury problemu z kołem Alonso. „ Ta surowa sankcja jest nadmierna, niesprawiedliwa i nie powinna była zostać nałożona. Ta sprawa nie zasługuje na nic więcej niż naganę „, powtórzył Ali Malek.

Renault przyznaje, że problem z kołem był znany mechanikowi, którego to dotyczy, w momencie ponownego uruchomienia Fernando Alonso. Zespół zaprzecza jednak, że nie poinformował hiszpańskiego kierowcy, ponieważ informacja nie rozeszła się po boksie. „ Odpowiedzialność moralną ustala się na podstawie znajomości faktów i ważne jest, kto wiedział co. Jedynymi osobami, które wiedziały, co dzieje się z kołem, byli dwaj mechanicy. Nikt w boksie nie wiedział, że jest problem, kierowca też o tym nie wiedział. Doszło do splotu niefortunnych zdarzeń, ale nie doszło do zamierzonego błędu. »

FIA nie może zaakceptować faktu, że Renault kryje się za takimi argumentami, a w przypadku wystąpienia takich awarii odpowiedzialność ponosi zespół. „ Samochód nie powinien był zostać dopuszczony do powrotu na tor „, oświadczył Paul Harris, prawnik FIA. W imieniu Międzynarodowej Federacji Samochodowej: osoby odpowiedzialne za utratę koła Fernando Alonso” są pracownikami Renault i ich znajomość faktów należy przypisać zespołowi. Renault nie może po prostu ukrywać się za błędnymi procedurami i wyjaśniać brak komunikacji. Jeden błąd nie naprawia drugiego. » Decyzja Sądu Apelacyjnego FIA musi zostać wydana najpóźniej we wtorek.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz