Renault Sport F1 musi znaleźć rozwiązanie przed Bahrajnem

Zespoły klientów Renault Sport F1 napotkały problemy mechaniczne z Losange V6. Viry-Châtillon musi podnieść poprzeczkę przed kolejną sesją planowaną w Bahrajnie.

opublikowany 31/01/2014 à 20:30

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Renault Sport F1 musi znaleźć rozwiązanie przed Bahrajnem

Podczas gdy V6 Mercedes przejechał 875 okrążeń w Jerez (z czterema zespołami) i silniki Ferrari przejechał 444 pętle, 1.6 l turbo/hybryda Renault przejechał tylko 151 okrążeń po licznych problemach mechanicznych występujących przy godz czerwony Byk, Toro Rosso i Caterham (Lotus zdecydował się nie brać udziału w testach). Jednomiejscowy Taureau Rouge jeździł tylko w bardzo ograniczonym czasie Kamui Kobayashi Ostatniego dnia pokonywałem okrążenia ze zmniejszoną prędkością... do czasu, aż w CT05 pojawiły się problemy.

Jeśli sytuacja wydaje się niepokojąca dla zespołów napędzanych Renault V6, Losange ma dwa tygodnie na naprawienie sytuacji i poprawę niezawodności bloku 1.6 l przed testami w Bahrajnie. „Przyczyna nie jest wyjątkowa, nie jest to żaden konkretny element systemu, który powoduje problemy”., wyjaśnia Rob White, dyrektor zarządzający działu technicznego Renault Sport F1. „Obawy skupiają się głównie na sterowaniu i działaniu podsystemów silnika zamontowanych w aucie. Na przykład pierwszego dnia napotkaliśmy problemy z magazynem energii (systemem odzyskiwania energii), który nie dotyczył bezpośrednio akumulatora, ale był to element elektroniczny, który znajdował się w tej samej komorze. Następnie mieliśmy problemy z układami kontroli turbosprężarki i doładowania, co spowodowało awarie mechaniczne. »

Renault Sport F1 nie może ukryć zaskoczenia, ponieważ Renault V6 było intensywnie testowane na stanowiskach testowych Wirusy-Châtillon. „Pomiędzy pierwszym a drugim dniem, przy pomocy Red Bulla, zainstalowaliśmy zaawansowaną wersję sprzętu na potrzeby pozostałych testów, aby rozwiązać problem ze sklepem energetycznym. Równolegle z testami Viry kontynuował testy na stanowisku badawczym, aby zbadać zdarzenia, które miały miejsce na torze i zapewnić rozwiązania. Zidentyfikowaliśmy prawdopodobną przyczynę głównych problemów z turbosprężarką. Sądziliśmy, że początkowa konfiguracja (V6) była solidnym punktem wyjścia do testów na torze, ale tak nie było. Jednakże przeprowadziliśmy liczne testy na stanowisku badawczym w tych samych konfiguracjach, napotykając jedynie drobne problemy. Teraz wiemy, że różnice między ławką a torem są większe, niż oczekiwano. Jesteśmy bardzo sfrustrowani serią problemów, które należało rozwiązać na ławce rezerwowych, a które pozbawiły nas cennej okazji do nauki. »

Renault Sport F1 zakasuje teraz rękawy przed testami w Bahrajnie, podczas których Losange V6 będą uważnie obserwowane. Przed Viry-Châtillon mają jeszcze dwa tygodnie na przeanalizowanie problemów i poprawę niezawodności turbodoładowanego/hybrydowego silnika 1.6 l. „Mamy wydłużoną listę zadań do wykonania w Bahrajnie i wiele rzeczy do przetestowania, nad którymi powinniśmy popracować w Jerez” kontynuuje Rob White. „Następnym krokiem jest identyfikacja źródła tych problemów i opracowanie rozwiązań konsolidujących nasz proces walidacji, aby z pewnością przystąpić do sesji w Bahrajnie. »

0 Zobacz komentarze)