Renault chce „jak najszybciej przejść z rozwoju na rok 2021”

Francuski producent nie zamierza jednak rezygnować z sezonu 2020. 

opublikowany 13/02/2020 à 10:41

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Renault chce „jak najszybciej przejść z rozwoju na rok 2021”

Rewolucja regulacyjna, która rysuje się na horyzoncie, wymaga tego od stajni Formuła 1 dokonać przeglądu swojego planu rozwoju. Renault nie jest wyjątkiem i Losange chętnie zdaje sobie sprawę, że uwaga bardzo szybko skupi się na projekcie na rok 2021. 

Francuski producent nie chce jednak ignorować nadchodzącej kampanii i dlatego na początku sezonu zaplanował agresywny program rozwoju, mający na celu odzyskanie 4. miejsca w klasyfikacji producentów, co jest deklarowanym celem zawodów Jaunes-et-Black .

« W pewnym momencie będziesz jednak musiał wykazać się niezwykłą determinacją, powiedział Cyril Abiteboul z warsztatu Renault w środę. Będziemy musieli mieć odwagę, aby jak najszybciej przejść na sezon 2021, niezależnie od tego, co wydarzy się na torze w 2020 roku. 

Po tym nie mogę sobie pozwolić na stwierdzenie: „Nie patrz na rok 2020, poczekaj na 2021”. Ja też muszę się uspokoić, bo jeśli nie uda nam się w tym sezonie rozwiązać problemów z aerodynamiką, których doświadczyliśmy w 2019 roku, to nie widzę powodu, dla którego mielibyśmy wypuszczać samochód od Madonny w 2021”. 

Jeśli będziemy musieli poczekać na testy w Barcelonie w przyszłym tygodniu, aby po raz pierwszy naprawdę zobaczyć nowy R.S.20, Marcin Budkowski wspomniał już o przewodnich ideach, które przyświecały jego powstaniu. 

« W przypadku R.S.20 dość wcześnie zdecydowaliśmy, że będzie to ewolucja samochodu z zeszłego roku.– powiedział dyrektor wykonawczy dsEnstone. Może się to wydawać nieco sprzeczne z intuicją, biorąc pod uwagę wydajność R.S.19, ale są dwa powody takiego wyboru. 

Początkowo chcieliśmy skupić się na rozwiązaniach mających na celu wyeliminowanie słabych punktów roku 2019 i osiągnięcie wydajności bez konieczności zaczynania od zera. 

To rok stabilności regulacyjnej na granicy wstrząsów. Chcieliśmy chronić naszą zdolność do pracy nad projektem na rok 2021. To powiedziawszy, samochód na rok 2020 obejmuje zmianę koncepcji aerodynamicznej, a także dużo pracy nad częścią mechaniczną i zawieszeniami. 

Celem jest uczynienie go bardziej jednorodnym i umożliwienie pilotom łatwiejszego wykorzystania jego pełnego potencjału, unikając jednocześnie plateau rozwojowego. 

Nie będziemy mieli wszystkich zmian z pierwszych przejazdów w Barcelonie, będziemy mieli pewną liczbę zmian, które pojawią się w drugim tygodniu testów. Pozostali zostaną doprowadzeni na pierwszy wyścig w Australii. Na początku sezonu mamy agresywny program rozwoju ".

Być może Renault jest mocno skupione na roku 2021, ale francuski producent musi w tym roku całkowicie odzyskać dynamikę, w przeciwnym razie zabraknie mu pary i pewności siebie, gdy nadejdzie czas przejścia do następnego sezonu.   

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz