Renault chce w 2018 roku skupić się na niezawodności

Cyril Abiteboul, dyrektor Renault Sport Racing, wskazuje, że diamentowa firma w sezonie 2018 chce skupić się na niezawodności swojej jednostki napędowej.

opublikowany 25/11/2017 à 10:25

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Renault chce w 2018 roku skupić się na niezawodności

Krytykowany na początku ery turbo/hybrydowych jednostek napędowych V6, Renault kontynuuje swój postęp i umożliwił Red Bull Racing powrócić do zwycięstwa w ciągu ostatnich dwóch sezonów. Znaczące ulepszenia, nawet jeśli francuski producent silników nadal pozostaje o krok niżej od swoich rywali Mercedes et Ferrari.

Renault chce nadrobić braki w osiągach niemieckich i włoskich układów napędowych, nie rezygnując przy tym z niezawodności. „Wiesz, że nie chcę obiecywać, wyznaje Cyril Abiteboul w Abu Zabi.

Pierwszą rzeczą będzie niezawodność ponieważ widzieliśmy w tym sezonie, że musisz iść, zanim zaczniesz biegać. Myślę, że zbyt często byliśmy agresywni, próbując zwiększyć moc.

Ze względu na oczekiwania naszych klientów, ale także wobec naszych własnych samochodów, myślę, że musimy podejść do tego krok po kroku: najpierw być niezawodni, a następnie zgromadzić jak najwięcej kilometrów podczas zimowych testów. Jest to ważne dla każdego producenta podwozi.

Jeśli uda nam się osiągnąć taką niezawodność, będę niezwykle spokojny i pewny, że mamy do dyspozycji odpowiednie udoskonalenia technologiczne w silniku, aby móc poczynić postępy i dogonić Mercedesa.

Oczywiste jest, że plan zakłada dalsze oferowanie silnika zdolnego do wygrywania wyścigów. Zrobiliśmy to w tym roku. Oczywiście musimy zrobić więcej i ciężko pracujemy, aby tak się stało. Jak powiedziałem, priorytetem teraz i zimą jest niezawodność. »

McLaren-Renault, zwycięski duet?

W 2018 roku francuski producent silników zaopatruje także zespół McLaren, który opuści Hondę po ukończeniu drugiego etapu bez oczekiwanego sukcesu. Konstrukcja Woking, słynąca z często bardzo wydajnego podwozia, powinna skorzystać na postępie Renault w awansie w hierarchii.

„Wydaje mi się, że można konkurować z tymi samochodami (Mercedes, Ferrari, Red Bull), mają dobre podwozie, więc nie rozumiem, dlaczego McLaren nie miałby mieć dobrego podwozia w przyszłym roku, więc tak, myślę, że powinien to być solidny pakiet, podkreśla Abiteboul.

I po naszej stronie (jako zespół)mamy nadzieję i wierzymy, że będziemy walczyć z McLarenem i to powinno zapewnić ciekawe widowisko. To, czy chodzi o czołowe miejsca, czy nie, będzie zależeć od tego, co zrobimy zimą, ale myślę, że powinno tak być Formuła 1 ciekawe do oglądania. »

Zak Brown, dyrektor wykonawczy McLarena, również wiąże duże oczekiwania ze zmianą producenta silnika dla brytyjskiego zespołu. „Jesteśmy bardzo pewni silnika Renault, określa Browna. Mają wspaniałą historię w tym sporcie i zdobyli połowę mistrzostw w ciągu ostatnich dziesięciu, piętnastu lat.

Jest to oczywiście historia całego pakietu: kierowców, zespołu, podwozia i jednostki napędowej. Jesteśmy na to gotowi. Wierzymy, że mamy narzędzia, których potrzebujemy. Chciałbym myśleć, że będziemy mieli szansę na zwycięstwo. »

 

0 Zobacz komentarze)