Spotkania zespołu w piątek w Austrii w celu omówienia opon

Niektóre zespoły opowiadają się za powrotem do architektury opon Pirelli z 2018 roku.

opublikowany 27/06/2019 à 16:17

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Spotkania zespołu w piątek w Austrii w celu omówienia opon

Są okrągłe, czarne i łączą jednomiejscowe Formuła 1 na ziemi. I oczywiście przyprawiają o ból głowy większość zespołów. Opony są głównym tematem rozmów i wymieniane, gdy chodzi o wskazanie winowajcy niepodzielnej dominacji Mercedes.

W porównaniu do swoich poprzedników z 2018 r. Obecne gumy mają cieńszy bieżnik o 0,4 mm. Tego typu konstrukcję zastosowano już w ubiegłym roku podczas trzech Grand Prix: Hiszpanii, Francji i Wielkiej Brytanii. Mercedes, który również miał problemy z przegrzaniem, zdobył wówczas trzy pole position i odniósł dwa zwycięstwa.

W tym sezonie niemiecka drużyna jest niepokonana od ośmiu spotkań wielu konkurentów uważa, że ​​odniesie znaczne korzyści z nowych produktów Pirelli. Stąd chęć powrotu do zeszłorocznej specyfikacji.

Po Grand Prix Francji pozbawionym zbiórek Nikolas Tombazis, szef serii samochodów jednomiejscowych i mózg techniczny FIA, zdecydował się zwołać spotkanie, aby omówić ten temat z 10 zespołami startowymi i ich dostawcą opon. Spotkanie odbędzie się w piątek rano przed wolnymi treningami przed GP Austrii.

W Montrealu na początku miesiąca Mario Isola przypomniał nam o następującym punkcie rozporządzenia: „ Jeśli 70% zespołów lub FIA złoży wniosek, możemy zmienić produkt w trakcie sezonu., wyjaśnił menadżer ds. sportów motorowych Pirelli. Biorąc pod uwagę słowa Toto Wolff w tej sprawie – Austriak nałożył podatek na swoich przeciwników „działacze oportunistyczni” – znamy już negatywną reakcję Mercedesa, z którym utrzymujemy bliskie kontakty Williams a także zaopatruje Racing Point w silniki.  

Z drugiej strony Christian Horner i Helmut Marko, członkowie wyższej kadry kierowniczej czerwony Byk, opowiedzieli się za powrotem do starej wersji opon. Nie tylko oni: Ferrari, Haasi Toro Rosso z radością przyjąłby tę zmianę w trakcie sezonu. Klient silnika Scuderii, zespół Alfa Romeo czy zastosuje się do instrukcji głosowania Maranello ?

Pozostaje sprawa stajni Renault et McLaren. W zeszłym tygodniu w Castellet inżynier francuskiego producenta powiedział nam, że Losange nie ma w zwyczaju zmiany zasad gry w środku gry. „Robimy wszystko, co najlepsze, z tym, co mamywyjaśnił. Być może będziemy mieć samochód, który będzie nieco wolniejszy w zakrętach niż niektórzy z naszych konkurentów, czy to oznacza, że ​​zwrócimy się do FIA z prośbą o zmianę układu nadchodzących torów? »

Inni najwyraźniej mają mniej skrupułów.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)