Ricciardo i Renault, profesjonalna robota

Na torze w Soczi, który nigdy nie był dla niego zbyt udany, kierowca Renault po raz kolejny znajduje się w pierwszej piątce kwalifikacji. 

opublikowany 26/09/2020 à 18:10

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Ricciardo i Renault, profesjonalna robota

Są takie tory, w których nigdy nie zrozumieliśmy tego. Możemy się temu poddać lub spróbować odwrócić trend. Daniel Ricciardo wybrał drugą opcję i wziął byka za rogi, aby spróbować oswoić ten tor w Soczi, którego tajemnice zawsze mu umknęły. 

Przed wyjazdem do Rosji Australijczyk zagłębił się w dane i sprawdził kamery pokładowe. Zdał sobie sprawę, że jego ulubione ustawienia być może nie działały na trasie, którą opisuje jako „ dziwne, bo płaskie „. Następnie zgodził się podjąć ryzyko, zachowując się bardziej agresywnie, nawet jeśli oznaczało to opuszczenie swojej strefy komfortu. 

Ryzyko się opłaciło, ponieważ w niedzielę Ricciardo wystartuje z 5. miejsca w Grand Prix Rosji. 

« Jestem szczęśliwy, że mogę podpisać kontrakt z nową piątką w kwalifikacjach” – powiedział mieszkaniec Perth po sesji. Od jakiegoś czasu lubimy soboty. 

Nigdy nie byłem zbyt mocny na torze w Soczi. Wiedziałem, że muszę popracować nad poprawieniem dwóch lub trzech rzeczy. 

Myślę, że odrobiłem pracę domową przed przybyciem tutaj. Byliśmy konkurencyjni na treningach wolnych i potwierdziliśmy to w kwalifikacjach. Jak na razie dobrze ! »

Autor benchmarku w Q2, Ricciardo, był bardzo blisko czwartego czasu kierowcy Sergio Péreza Renault przegrywając zaledwie 0”045 za rywalem Racing Point. Wszystko to przy wolniejszym czasie w trzecim kwartale w porównaniu do drugiego kwartału. Co jest powodem żalu?

« Wszyscy byli trochę podekscytowani po drugiej sesji i zawsze fajnie jest znaleźć się na szczycie tabeli czasu pracy– odpowiedziała zainteresowana osoba. 

To kwestia rozgrzania opon, rozmawiałem o tym tuż wcześniej z inżynierami. Moje okrążenie w Q2 nie było dalekie od ideału. Wiedziałem, że trudno będzie nawet dorównać takiemu występowi. 

Generalnie zawsze oszczędza się trochę na Q3, ale w Q2 czułem, że jestem w idealnym oknie. Wszystko wydawało się na swoim miejscu, zaczynając od opon. 

Od końca okrążenia startowego, kiedy wychodziłem z ostatniego zakrętu, aby zaatakować, czułem, że przyczepność jest wysoka. Dojechałem do drugiego zakrętu, który jest pierwszą strefą hamowania, a opony gryzły tak, jak powinny. Nie doświadczyłem żadnego nieoczekiwanego zablokowania. Wszystko wyglądało krystalicznie przejrzyście. 

W Q3 mam wrażenie, że tor stracił kilka stopni. Zostałem w garażu przez około 20 minut, ponieważ podpisałem swoje okrążenie w Q2, potem pojawiła się czerwona flaga i wyjechałem dopiero w Q3. Myślę, że nie udało nam się idealnie przygotować opon na okrążeniu startowym. 

Z perspektywy czasu spróbowalibyśmy czegoś innego, aby utrzymać ciepło opon. To kwestia uczuć. To powiedziawszy, przy lepszym przygotowaniu mogliśmy zdobyć jedną dziesiątą, prawdopodobnie nie więcej. Nie było możliwości zejść poniżej 1'32”. ". 

Jego kolega z drużyny Esteban Ocon potwierdza dobre osiągi R.S.20, uzyskując 7. najszybszy czas w kwalifikacjach, niecałe 3 dziesiąte za Ricciardo. Choć Francuz od początku sezonu w sobotnie popołudnie cierpiał z powodu porównań do sąsiada z garażu, to w sobotni wieczór nadal się uśmiechał. 

« Myślę, że różnica zmniejszyła się w ciągu ostatnich kilku wyścigów, zwierzył się Ocon. Jestem dużo szczęśliwszy. 

Jeśli chodzi o dzisiejszą sesję, moja druga sesja została poważnie zakłócona przez czerwoną flagę. W rezultacie w Q2 otrzymałem jeden komplet świeżych opon. Miałem tylko jedną realną szansę, ponieważ pierwsze okrążenie z pomiarem czasu musiałem przejechać w Q3 na zużytym sprzęcie. 

Ostatecznie wynik jest więcej niż uczciwy. Jesteśmy w grze od początku weekendu, mimo że tor naprawdę nam nie odpowiadał. ".  

Kierowcy Renault udowodnili, że można odmówić losowi. Do potwierdzenia w niedzielnym wyścigu. 

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz