Rich Energy uznany za winnego plagiatu swojego logo

Zespół Haasa mógł zmienić design swoich samochodów ze względu na orzeczenie Sądu Najwyższego w Londynie dotyczące logo sponsora tytularnego Rich Energy.

opublikowany 14/05/2019 à 18:10

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Rich Energy uznany za winnego plagiatu swojego logo

 

To wiadomość należąca do rejestru pozasportowego, ale mogąca mieć wpływ na wygląd jednomiejscowych egzemplarzy Haas en Formuła 1. We wtorek, 12 maja, orzekł tak Wysoki Trybunał w Londynie (Wielka Brytania). Logo sponsora tytularnego Rich Energy było plagiatem. 

Dokładniej, marka napojów energetycznych od 2015 roku posługuje się logo, które zgodnie z wyrokiem prawnym jest kopią logo brytyjskiej marki rowerów górskich Whyte Bikes. Firma rowerowa nie wahała się podzielić na swojej stronie internetowej niepokojącym podobieństwem:

To ona również złożyła tę skargę. Sędzia Melissa Clarke, prowadząca sprawę, wyjaśnia swój werdykt. „Nie akceptuję pana Storey (założyciel i szef Rich Energy) i pan Kelly (przedstawiciel firmy StaxoWeb Limited, za logo Rich Energy) jako wiarygodnych i rzetelnych świadków. Do ich zeznań podchodzę z dużą ostrożnością. »

Konkretnie oznacza to, że firma Rich Energy nie ma już prawa do używania tego logo na swoich puszkach, jednomiejscowych pojazdach Haas, garniturach, odzieży i innych hełmach. Jednak Rich Energy ogłosiło na Twitterze swój zamiar „rozważ wszystkie kroki prawne, w tym odwołanie”.

 

 

 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)