Romain Grosjean: „Więcej możliwości dostosowań niż w zeszłym roku”

Oprócz drobnego wypadnięcia poza tor, Romain Grosjean mógł wczoraj w Katalonii dokonać wielu poprawek w swoim Haasie VF20. I niekoniecznie celem jest znalezienie najlepszej równowagi.

opublikowany 21/02/2020 à 08:46

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Romain Grosjean: „Więcej możliwości dostosowań niż w zeszłym roku”

„Nie jesteśmy tutaj po to, aby ustalać czasy i przygotowywać samochód do testów. Nie skupiamy się na ustawieniu opon we właściwym oknie użytkowania, wykonaniu idealnego okrążenia wyjściowego...

Jeździmy i sprawdzamy, co działa, co trochę pomaga, a w czym problem. Chodzi o to, żeby mieć jak najwięcej opcji i narzędzi. »

Romain Grosjean Nie można było jaśniej określić intencji Haas F1 Zespół zarządzający po pierwszym dniu za kierownicą A jednomiejscowy VF20, który powinien przywrócić amerykańskiemu zespołowi pozytywną dynamikę po dziwacznej kampanii w 2019 roku, naznaczonej pieczęcią samochodu, który osiągał niespójne osiągi w zależności od torów.

Francuz i jego zespół chcieli wykorzystać zimowe przejazdy w 2020 roku, aby nowy jednomiejscowy „Yankee” znalazł się we wszystkich możliwych sytuacjach, także w tych „niewygodnych” dla kierowcy.

„Nie próbowaliśmy ustawić samochodu tak, aby jechał szybko na okrążeniu, ale na pewno przeszliśmy przez wiele ustawień, zwierza się byłemu kierowcy Lotusa, sprawcy małego wypadku poza torem w ciągu dnia.

Jechałem około 12 okrążeń i wiedziałem, że przez 12 okrążeń będzie „piekło”, ponieważ samochód nie był ustawiony tak, jak powinien, ale ważne było zebranie danych i poczynienie pewnych postępów. . Zakres ustawień jest znaczny i oferuje więcej możliwości niż w zeszłym roku. Szczegolnie na zawieszeniach.

Jestem całkiem zadowolony z długiego przejazdu pod koniec dnia, wiedząc, jak niewiele poprawek wprowadzono. Mamy trochę takie same uwagi co do Kevina (Magnussen) i te same ograniczenia. Staramy się stawiać we wszystkich sytuacjach, które niekoniecznie są optymalne dla samochodu i które możemy spotkać podczas wyścigu. »

Ważna praca, aby spróbować powrócić do rangi bardziej zgodnej z nadziejami, jakie pokładano w zespole Haas F2017 w latach 2018 i 1. Romain Grosjean uważa w związku z tym, że rywalizacja na środku pola powinna być w tym sezonie dość konkurencyjna.

„Kwalifikacje będą ekscytujące, analizuje. Wszystkie samochody są w ten czy inny sposób takie same. Kiedy patrzymy na pontony, wszyscy mamy te same wloty powietrza. Te trzy nieco się od siebie różnią Mercedes, Racing Point, czyli Mercedes z 2019 r., oraz Renault ze swoim dość specyficznym nosem. »

Zapytany o główny punkt wczorajszej dyskusji, czyli dwuosiowy układ kierowniczy Mercedesa, Francuz z zadowoleniem przyjmuje osiągnięcia inżynieryjne mistrzów świata, ale podkreśla, że ​​mniejszych zespołów nie stać na taki rozwój.

„System DDA robi wrażenie, a pomysły Mercedesa, szczerze mówiąc, czapki z głów! Wiemy, że James Allison jest naprawdę kreatywny. Nie wiem skąd to biorą, ale jest bardzo piękne. Czy ma to swoje miejsce w F1? Możemy o tym dyskutować. Jeśli tak się stało, to dlatego, że istnieje przewaga, choćby w zakresie prędkości maksymalnej.

Usuwa to opór i resztę ziarnistości, co wpływa na zużycie przednich opon. Może to mieć wpływ na chłodzenie. Później zespoły ze średniej półki nie są w stanie opracować czegoś takiego. »

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz