Romain Grosjean: „Lepsza platforma aero niż w 2017 r.”

Romain Grosjean uważa, że ​​pierwsze wrażenia z nowym Haasem VF-18 to pierwszy sukces, pomimo trudnych warunków pogodowych w Katalonii.

opublikowany 26/02/2018 à 21:13

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Romain Grosjean: „Lepsza platforma aero niż w 2017 r.”

Jedyny Francuz na torze w ten poniedziałek w Barcelonie, Romain Grosjean przystąpiono do przeprowadzenia pierwszych serii VF-18 w Katalonii warunki stawały się coraz bardziej skomplikowane w miarę upływu dnia.

Podobnie jak większość jego rywali, były pilot Renault zasadniczo nie szukał osiągów na torze, który nie pozwalał na maksymalne wykorzystanie jednomiejscowych samochodów.

„Tak naprawdę nie skupialiśmy się na szukaniu ustawień dla takich warunków, ponieważ rzadko zdarza się znaleźć takie temperatury, wyjaśnia Grosjean. Ważne było, aby wykonać dość długie przejazdy, dwanaście, trzynaście okrążeń, aby sprawdzić, czy w samochodzie nie występują żadne problemy (chłodzenie itp.). Z tej strony było całkiem nieźle.

Ogólnie nastroje są dobre (w porównaniu do końca 2017 roku). Co to oznacza, nie wiem. Myślę, że mamy dobrą podstawę do pracy. »

Romain Grosjean zwrócił także uwagę na nową nawierzchnię toru w Barcelonie, co nie ułatwiło zespołom zadania w poniedziałek. „Szkoda, że ​​było trochę wilgoci, – precyzuje Francuz.

Tor stracił kilka sekund i nie nadawał się do jazdy. Dzieje się tak z powodu nowego asfaltu, gdy jest wilgoć, wycieka olej. To logika. »

VF-18, który pozostawia dobre nadzieje

Haas F1 Zespół zarządzający spędził zimę próbując usunąć główne wady VF-17. Zapytany o stronę „wszystko albo nic” poprzedniego jednomiejscowy, Romain Grosjean potwierdza wysiłki amerykańskiej struktury.

„W tej sprawie włożono wiele pracy. Będziemy musieli także skupić się na użyciu opon, co jest kluczem w F1. Platforma aerodynamiczna jest znacznie lepsza niż w zeszłym roku i nie mogę się doczekać jazdy w lepszych warunkach, abyśmy mogli naprawdę zobaczyć, co daje z każdym typem opon. »

 

0 Zobacz komentarze)