Niewątpliwie kontrowersje wokół legalności Racing Point RP20 stanowią główny temat na padoku Formuła 1 na początku lata. Dwie reklamacje złożone przez Renault podkreślił prace prowadzone przez różową stajnię, oskarżając ją o kopiowanie rozwiązań widocznych na stronie Mercedes W10 z 2019r.
Ten delikatny punkt bardzo interesuje Rossa Brawna. Dyrektor ds. sportów motorowych Liberty Media (właściciel sportu), były dyrektor techniczny takich zespołów jak Benetton, Ferrari, Brawn GP czy Mercedes, wie dużo na tematy pozasportowe.
Zdaniem Brytyjczyka „Ponowne kopiowanie jest normą w F1. Każdy zespół zwykle ma fotografów, którzy robią tysiące zdjęć każdego samochodu w alei serwisowej, aby przeanalizować samochody i mieć na celu skopiowanie najlepszych znalezisk. Dawaliśmy naszym fotografom „listę zakupów”., on pamięta.
Tak chłopaki!!! P4!!! pic.twitter.com/Vf7finPAXs
- Lance Stroll (@lance_stroll) 19 lipca 2020 r.
Od momentu, w którym Ross Brawn uzasadnia stanowisko Racing Point, pozostaje krok, który wydaje się wykonać Anglik. „Po prostu Racing Point przeniósł tę imitację na inny poziom, bardziej dogłębne. Nie ma na padoku drużyny, która by czegoś nie skopiowała. Gdybym poprosił wszystkich menedżerów technicznych, aby podnieśli ręce, jeśli niczego nie naśladowali, nie zobaczylibyście żadnych rąk. Z pewnością sam powieliłem rozwiązania. »
To przemówienie raczej nie powinno zadowolić skarżących Renault. „W zeszłym roku Racing Point miało dostęp i mogło korzystać z przewodów hamulcowych Mercedesa, ponieważ nie wchodziły one w zakres pozycji wymienionych na liście FIA. W tym roku na tej liście znajdują się miarki, więc musisz stworzyć własny kawałek.
Jednak Racing Point nie mogło zapomnieć o wiedzy zdobytej przy użyciu czerpaków wyprodukowanych w Mercedesie 2019. Jest nielogiczne jest wierzyć, że osoby odpowiedzialne za Racing Point mogą wymazać im pamięć. "
Ross Brawn pozostawia FIA rozwikłanie tego worka węzłów. „To skomplikowany problem, który musi rozwiązać eksperci FIA. » Ale przynajmniej znamy jego opinię.
Zapoznaj się z pełnym raportem i analizą Grand Prix Węgier, przygotowanym przez naszego specjalnego korespondenta w Budapeszcie, w numerze AUTO 2270tygodniowo, dostępny od poniedziałku w wersji cyfrowej i od tej środy w kioskach.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)