Samochód bezpieczeństwa: FIA dokona przeglądu przepisów

W związku z „aferą Schumiego”, która wybuchła pod koniec Grand Prix Monako, FIA ogłasza, że ​​doprecyzuje swoje przepisy dotyczące postawy kierowców, gdy samochód bezpieczeństwa znajdzie się na torze podczas ostatniego okrążenia wyścigu Lekarz rodzinny.

opublikowany 20/05/2010 à 11:54

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Samochód bezpieczeństwa: FIA dokona przeglądu przepisów

Michael Schumacherukarany na koniec Grand Prix Monako, umożliwi FIA zbadanie swoich przepisów dotyczących postawy, jaką muszą przyjąć kierowcy, gdy samochód bezpieczeństwa znajdzie się na torze podczas ostatniego okrążenia Grand Prix. W ubiegłą niedzielę, gdy samochód bezpieczeństwa znajdował się jeszcze na torze podczas ostatniego okrążenia Grand Prix Monako i wracał do boksów na kilka sekund przed powiewaniem flagi w szachownicę, Michael Schumacher wyprzedził Fernando Alonso w ostatnim zakręcie toru, odbierając Hiszpanowi szóste miejsce.

Aby wyjaśnić swoje zachowanie, niemiecki kierowca zapewnił, że zrozumiał, że Grand Prix ponownie odbyło się w normalnych warunkach wyścigowych po usunięciu samochodu bezpieczeństwa. „ To co zrozumieliśmy z komunikatu „samochód bezpieczeństwa na torze, tor czysty” oznaczało, że wracamy do warunków wyścigowych, tak też zrobiłem i wyprzedziłem Fernando », zadeklarował Schumi. Ten ostatni został ukarany, art. 40.13 regulaminu sportowego stanowił, że wyprzedzanie do linii mety jest zabronione, gdy samochód bezpieczeństwa znajduje się na torze na ostatnim okrążeniu. Jednak po protestach związanych z oznakowaniem toru, które sugerowało, że wyścig zostanie wznowiony na kilka hektometrów pozostałych, FIA zdecydowała się doprecyzować przepisy w tym obszarze.

« Problemy odnotowane podczas ostatniego okrążenia GP Monako Mistrzostw Świata Formuły 2010 FIA XNUMX ujawniły brak jasności w stosowaniu przepisu zabraniającego wyprzedzania w obecności samochodu bezpieczeństwa, wyjaśnia FIA. Dostosowania do przepisów są konieczne, aby wyjaśnić procedurę, której muszą przestrzegać samochody, gdy ostatnie okrążenie wyścigu jest kontrolowane przez samochód bezpieczeństwa, a także aby oznakowanie zespołów i kierowców było bardziej spójne. »

« Korekty te powinny pozwolić zapobiec ponownemu wystąpieniu problemu zaobserwowanego podczas Grand Prix Monako w przyszłości. Komisja Formuły XNUMX na wniosek F1 Sportowa Grupa Robocza przedłoży poprawkę do Regulaminu sportowego obejmującą tę kwestię Światowej Radzie Sportów Motorowych, która ratyfikuje ją na posiedzeniu 23 czerwca w Genewie. »

0 Zobacz komentarze)