Od Grand Prix Azerbejdżanu morświny pozostają głównym tematem debat na padoku. Nadal toczą się dyskusje na temat najlepszego podejścia do łagodzenia tego zjawiska. Ale w Baku Formuła 1 a zespoły zrobiły krok naprzód, narażając zdrowie kierowców. Mogliśmy to zobaczyć z Lewis Hamilton Pod koniec wyścigu 51 okrążeń na torze odbiło się na jego plecach. Skręty i zakręty spowodowane przez morświny stanowią ryzyko dla kręgosłupa pilotów i ich krążków międzykręgowych.
Chociaż nie należy do pilotów najbardziej narażonych na kontakt z morświnami, Daniel Ricciardo pozostaje świadoma szkód, jakie może wyrządzić morświn. „ Wcale mnie to wszystko nie dziwi, bo czułem to w Baku, wyjaśnia Australijczykowi zagrożenia dla jego zdrowia. Oczywiście patrząc na innych, wydaje się, że to dzieje się naprawdę. Myślę, że pozycja, w której siedzimy, również ma na to wpływ. Nie jesteśmy tak naprawdę przygotowani na takie uderzenia i w pewnym sensie zdusiliśmy to w zarodku. Prawdopodobnie jesteśmy trochę wrażliwi ze względu na naszą postawę. » Niepewna i bez reakcji do czasu Baku decyzja FIA powinna pozwolić kierowcom uniknąć ponownej konfrontacji z tą sytuacją.
Przywrócenie zdrowia na pierwszym miejscu
« Myślę, że to prawdopodobnie jeden z tych przypadków, w których ryzyko jest niepotrzebne, wyprzedzić Daniela Ricciardo. Myślę, że już podejmujemy duże ryzyko wsiadając do samochodu w każdy weekend. » Australijczyk sam to przyznaje, to właśnie ryzyko popycha go do prowadzenia swojego jednomiejscowy podczas każdego Grand Prix. Ale trzeba znaleźć równowagę. „ To część tego, co kochamy w tym sporcie: szybka jazda, stawianie wszystkiego na szali i próba zrównoważenia ryzyka i nagrody. Ale tym razem niektórzy piloci nie są już najodważniejsi. »
https://twitter.com/CanalplusF1/status/1535226809310142466
Będąc zmuszonym do przezwyciężenia szoku, George Russell robi to od początku sezonu. Ale Brytyjczyk miał trudne doświadczenia w Azerbejdżanie. „ To oczywiście trochę wstyd, że wydajność jest ważniejsza od bezpieczeństwa. W Baku widziałem mój znak trzymany przez zespół, ale go nie przeczytałem, ponieważ dużo się skakałem. Widziałem wideo przedstawiające Lance’a na jednym z okrążeń, usiłującego dokonać zmian na dole kierownicy, ponieważ wyraźnie było widać, jak samochód się trzęsł. »
Po przyjęciu stanowiska FIA George Russell jest szczęśliwy, że w Formule 1 zdrowie kierowców jest traktowane priorytetowo. „ Wszyscy jesteśmy zawodnikami w tym sporcie, wszyscy chcemy wygrywać, ale nie możemy wcześniej narażać swojego ciała na ryzyko. », deklaruje Brytyjczyk. Zobaczymy teraz w Baku, jak zespołom uda się dostosować do tej zmiany przepisów technicznych.
CZYTAJ TAKŻE > Zrozum wszystko na temat okólnika FIA dotyczącego morświnów
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)