Wydaje się, że tym razem Liberty Media przekonało zespoły. Chociaż nie chcieli podwoić liczby wyścigów sprinterskich, a tym samym zwiększyć ich łącznej liczby w sezonie do sześciu, wydaje się, że w końcu zdecydowali się zaakceptować tę propozycję na rok 2023. „Pomimo tego, że popiera zwiększenie liczby wyścigów sprinterskich, FIA nadal ocenia wpływ tej propozycji na swój personel operacyjny i wróci do Komisji”. Komunikat będący pierwszym z trzech wyścigów sprinterskich zaplanowanych na rok 2022 został właśnie zakwestionowany w Imola, gdzie Max Verstappen zdobył jak najwięcej punktów zarówno w sobotę, jak i w niedzielę.
Ku nowej ewolucji formatu?
Format zaciekle broniony przez Rossa Brawna do tego stopnia, że utrzyma go przez dodatkowy rok po trzech testach w 2021 r. na torach Silverstone, Monza i Interlagos. „ Kierowcy wyścigowi to kierowcy wyścigowi i nigdy nie wyobrażałem sobie, że potraktują to tak łatwo, oświadczył, że Brytyjczyk uśmiecha się kilka minut po wywieszeniu flagi w szachownicę czwarty wyścig sprinterski w historii dyscypliny, sobota w Imoli. Mieliśmy też szczęście, że opony nadawały się idealnie do sprintu, bo zaczęły się zużywać. W normalnym wyścigu kierowcy zjechaliby do boksów, zmienili opony i skupiałaby się wyłącznie na strategii, gdyby nie to, że w formacie sprintu mieli tylko jeden komplet i musieli go przetrwać. Co równie ciekawe, że prawdopodobnie dał Ferrari dobra zapowiedź Grand Prix. W świetle tego wyścigu jutro będą silniejsi niż byli dzisiaj. »
Ponadto dyrektor sportowy F1 nie czekał, aż opuści Emilię-Romanię, aby ogłosić kolor. „ Od wtorku chcemy omówić podwyżkę do sześciu, nalegał w Imola. Być może w zeszłym roku było to mniej oczywiste w przypadku starych samochodów, ale dzięki nowym samochodom szefowie mogą zmierzyć wartość tego, co daliśmy fanom w Imola. Rzeczą, o której należy zawsze pamiętać w przypadku Sprintu jest to, że zapewnia on fanom trzy dni akcji i nie można tego zignorować. Priorytetem jest przejście do sześciu wyścigów. Następnie, jeśli istnieją zmiany formatu, które wydają nam się ważne, możemy je rozważyć. » Format, który ewoluował już w 2022 r., ponieważ obecnie pierwszych ośmiu kierowców zdobywa punkty w Mistrzostwach Kierowców, w porównaniu do trzech w 2021 r. Zobaczmy, jakie inne modyfikacje przygotowała dla nas Formuła 1 na przyszłość tego sprintu formacie obejmującym Przyszłość w 2023 roku upłynie zatem pod znakiem sześciu przedstawień.
Wspomniany silnik z 2026 roku
Zebrana Komisja odniosła się także do kwestii silników 2026, określając cztery główne filary i cele nowych przepisów dotyczących jej przyszłych jednostek napędowych: utrzymanie przedstawienia z uprawnieniami porównywalnymi z dzisiejszymi, Zrównoważony rozwój z udziałem energii elektrycznej 50% i wykorzystaniem paliwa w 100% odnawialnego, rentowność finansowa z redukcją kosztów, bez naruszania charakteru technologicznego charakterystycznego dla F1, nie zapominając o chęciprzyciągnąć nowych budowniczych.
Oprócz zmian w przepisach dotyczących samego silnika, FIA wskazała również, że będą temu towarzyszyć zmiany w aerodynamice. Dzięki m.in. znacznemu zmniejszeniu oporu powietrza, zmniejszeniu wymiarów i masy samochodów, jeszcze większemu uproszczeniu niektórych części w celu obniżenia kosztów, czy wreszcie kontynuowaniu prac nad bezpieczeństwem. Mówiono także o uogólnieniu obecności kamer w hełmach pilotów od 2023 roku, biorąc pod uwagę sukces, jaki odnosiło to przy każdym testowaniu. Komisja odnotowała również zmianę przydziału opon z 13 do 11 na pilota podczas dwóch wydarzeń w 2023 r., aby przetestować konsekwencje, zawsze mając na uwadze zrównoważony rozwój.
CZYTAJ TAKŻE > Wyścig Sprint F1, mandat nowej szansy?
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)