Spa-Francorchamps – testowano wolniejszą wersję Raidillona

Tor przypomina gigantyczny plac budowy, na którym koparki mechaniczne atakują dużą część dziedzictwa. Niezależnie od tych prac, tor w Ardenach jest proszony przez FIA o przystosowanie Raidillona, ​​aby zmniejszyć tam prędkość o 10%.

opublikowany 16/11/2021 à 15:22

Dominik Dricot

1 Zobacz komentarze)

Spa-Francorchamps – testowano wolniejszą wersję Raidillona

W ubiegłą środę odbył się pierwszy test podczas dnia na torze. Białe linie narysowane na podjeździe oznaczały nowe trajektorie, aby podkreślić krzywiznę skrętu w prawo i zmusić kierowców do silniejszego hamowania przed pokonaniem trudności. Wśród nich Pierre-Yves Rosoux. Liégeois miał możliwość porównania obu wersji za kierownicą swojego BMW M2 CS Racing. Wyposażony w 3.0-litrowy silnik biturbo o mocy 450 KM i wyposażony w opony typu Slick, Bawarczyk osiągał czasy zbliżone do GT4 na zjeżdżalni w Ardenach.

« Nowa wersja, bardziej kanciasta, zmusza mnie do hamowania dwadzieścia metrów wcześniej– mówi Rosoux. W tym przypadku dojeżdżam do 226 km/h i używam 58% hamulców. W klasycznym Raidillon znajduję się u podnóża wzgórza przy 229 i korzystam z hamulców na poziomie 39%. Po zakończeniu fazy hamowania w nowym Raidillonie mam prędkość 160 km/h w porównaniu do 180 w starej wersji. Na szczycie wzniesienia mam prędkość 170 km/h w nowym Raidillon i 182 na dobrze znanym zakręcie. »

Pierre-Yves Rosoux w swoim rozumowaniu idzie dalej. „ Chodziło przede wszystkim o przetestowanie efemerycznej trasy (namalowane linie zostały już usunięte. Przypis redaktora) którego na razie nie wiemy, czy będzie miał przyszłość. W przypadku samochodu wyścigowego takiego jak M2 CS Racing różnice w prędkości nie są duże. Im bardziej będziemy zbliżać się do Raidillon samochodami o wysokich osiągach, tym bardziej przepaść będzie się zmniejszać. Wyobrażam sobie, że przy dobrym docisku aerodynamicznym różnica prędkości będzie niewielka. Aby znacząco obniżyć osiągi w Raidillonie, dolne zagięcie musiałoby zostać prawdopodobnie przekształcone w spinkę do włosów. Ważne byłoby również, aby wiedzieć, że niektórzy będą zamierzenia obwodu (również z FIA i FIM. Przypis redaktora) jeśli chodzi o wibratory. Czy te umieszczone po prawej stronie będą płaskie czy agresywne? Wreszcie, transformacja ta stwarza ryzyko również wygenerowania innych transferów masy na górze. » Prawdopodobnie w nadchodzących tygodniach odbędą się kolejne badania.

1 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

1 Uwagi)

16 o 11:2021

Miejmy nadzieję, że nie będzie zbyt oczyszczony, aby nadać mu fascynującą stronę!

Aby napisać komentarz