Sponsorzy w F1: ukryty filtr firm tytoniowych

Wracając do nowego sezonu, zespoły prezentują swój samochód, ale także nowych sponsorów. McLaren przedstawił w szczególności nowego sponsora; Velo, sprzedawca tabletek nikotynowych i papierosów elektronicznych. Powrót firm tytoniowych, który stawia pod znakiem zapytania ich obecność w Formule 1.

opublikowany 19/02/2022 à 12:24

Camille Stocker Cassiède

2 Zobacz komentarze)

Sponsorzy w F1: ukryty filtr firm tytoniowych

Grand Prix Imola 1989, Marlboro jest sponsorem tytularnym McLarena. ©DPPI

Tytoń i Formuła 1, wielka zależność

Dochodząc w 1968 roku do pierwszej kategorii, Gold Leaf stał się pierwszym producentem wyrobów tytoniowych, który sfinansował zespół. Branża była już obecna w sponsoringu, pomagając zespołom co roku w sprzęcie lub jak Stirling Moss i jego udane relacje z BP (paliwo). Ale Colin Chapman i południowoafrykański producent cygar połączyli siły w 1968 roku, a Lotus przyjął czerwono-białe kolory producenta. 

Potem nastąpił cały szereg sponsoringów: Gitanes z Ligierem w 1976, Mild Seven z Benettonem w 1994, Rothmans i Wil

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Nieograniczone przedmioty premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
COUV-2433

2 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

2 Uwagi)

B

Zdobądź pannę młodą

19 o 02:2022

Całkowicie się z tobą zgadzam, Eric, Camille Stocker Cassiède, zanim napiszesz ten artykuł z tak dużymi błędami, o których musisz się dowiedzieć, na przykład w Wikipedii!!!!!!

E

Erica VAN CLEEMPUTA

19 o 02:2022

duże błędy w twoim artykule: Marlboro przybyło w 1974 z Mac Larenem, Gitanes z Ligierem w 1976, a o JPS można było mówić z Lotusem

1

Aby napisać komentarz