Steiner nie spodziewa się natychmiastowego cudu w przypadku ograniczenia budżetu

Zdaniem Günthera Steinera, szefa zespołu Haas F1 Team, pomysł ograniczenia budżetu nie powinien od razu burzyć hierarchii w F1.

opublikowany 25/11/2019 à 11:21

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Steiner nie spodziewa się natychmiastowego cudu w przypadku ograniczenia budżetu

Rok 2021 pozostaje bardzo oczekiwanym sezonem pod wieloma względami, w tym nadejściem kilku poważnych zmian w przepisach F1. Przede wszystkim na poziomie technicznym, z jednomiejscowymi pojazdami wizualnie różniącymi się od obecnych samochodów używanych w Mistrzostwach Świata, co powinno pozwolić na lepszą rywalizację na torze wraz z powrotem aerodynamiki opartej głównie na efekcie gruntu.

Ale rok 2021 musi także oznaczać wprowadzenie słynnego limitu budżetowego w F1, którego domaga się kilka zespołów i który musi ograniczać akumulację środków finansowych wydawanych przez zespoły na wyniki. Limit ustalony na 157 milionów euro dla 21 wyścigów w menu, który jednak nie powinien od razu modyfikować hierarchii zgodnie z Günther Steiner, szef zespołu ds Zespół Haas F1.

„Jak zawsze, duże zespoły zawsze będą miały przewagę, oddzwania do menadżera. Mają po prostu więcej zasobów i więcej ludzi, aby opracować samochód na rok 2021 zgodnie z nowymi przepisami, jednocześnie opracowując samochód na rok 2020.

Limit budżetowy wejdzie w życie w 2021 roku. Nie sądzę, że przez pierwsze kilka lat zobaczę dużą różnicę w hierarchii pomiędzy zespołami. Zawsze będzie wielka trójka (Mercedes, Ferrari et czerwony Byk), potem inni. Wiemy to. Miejmy nadzieję, że z biegiem czasu różnica nieco się zmniejszy.

Na pewno postaramy się dać z siebie wszystko, co nam zostało, aby opracować dobry samochód na rok 2021.”

Zespół Haas F1 nie zamierza przede wszystkim doświadczyć kampanii 2020 podobnej do tej z 2019 r., w której kilka problemów rozwojowych w trakcie sezonu wpłynęło na wyniki Romain Grosjean et Kevin Magnussen, amerykański zespół zmieniający wersje swojego VF19, aby spróbować zrozumieć brak regularności obserwowany podczas wyścigów.

„Zaczęliśmy reagować podczas przerwy letniej, pracując nad samochodem na sezon 2020, aby uniknąć błędów popełnionych w tym roku” – mówi Steiner. Nie chcemy ich powtarzać. Idziemy do przodu, analizujemy i ciężko pracujemy nad samochodem na sezon 2020.”

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz