Wbrew jego woli, czerwony Byk w niedzielę rozpocznie Grand Prix Abu Zabi z dwiema różnymi strategiami. Obaj zakwalifikowali się do trzeciego rzędu, Daniel Ricciardo (5e) i Max Verstappen (6) rzeczywiście doświadczyli przeciwnych kwalifikacji.
Australijczyk, który wystartuje w swoim setnym i ostatnim GP z austriacką drużyną w Yas Marina, jest pochłonięty " zabawa ". „To była bardzo przyjemna sesja. Do Q3 przystąpiliśmy z ultramiękkimi oponami, co było naszym celem na ten dzień. Między oponami ultra i hiper miękkimi jest duża różnica, może sekunda na okrążenie; musieliśmy przejechać idealne ultra okrążenie”, wyjaśnia przyszły kierowca Renault F1.
Bulls blokują trzeci rząd w Abu Zabi #Kwalifikacja wynik: HAM, BOT, VET, RAI, Daniel P5, Max P6, GRO, LEC, OCO, HUL. #AbuDhabiGP # F1 pic.twitter.com/GOFx1612vc
— Red Bull Racing (@redbullracing) 24 listopada 2018
W istocie gumy użyte do pomiaru czasu Q2 muszą zostać ponownie założone na początku wyścigu. Daniel Ricciardo zacznie od ultramiękkiej, mniej przyczepnej niż hiper, ale za to trwalszej.
W przypadku Maxa Verstappena jest dokładnie odwrotnie. Holender doświadczył kilku zimnych potów pod koniec Q2 i był zmuszony jeździć na oponach hyper soft, aby zapewnić sobie miejsce w pierwszej dziesiątce. Młody człowiek nie uśmiechał się. „Nie jestem super szczęśliwy. W Q3 musiałem schłodzić opony, aby poprawić przyczepność.
Właśnie tego próbowaliśmy, ale nie zadziałało. Przerwałam drugą próbę, ślizgałam się wszędzie, zwłaszcza w ostatnim sektorze », co jest zwykle mocną stroną Red Bulla. Max Verstappen wolał skoncentrować się na wyborze opon na niedzielny start.
Kwalifikacje nie przebiegły zgodnie z planem. Miejmy nadzieję, że jutro nasz balans samochodu będzie nieco lepszy. Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby w trakcie wyścigu posuwać się do przodu! #Nie przestawaj pchać #AbuDhabiGP pic.twitter.com/Fe33h60yhX
- Max Verstappen (@ Max33Verstappen) 24 listopada 2018
„Początkowym planem nie było założenie hipermiękkich butów, ale mogło to być interesujące. Będę stosować inną taktykę niż pozostali piloci, co może pomóc (wrócić). Wyprzedzanie jest tu trochę trudne do osiągnięcia. Będziemy musieli liczyć na pomoc strategii i mały sukces, aby w niedzielę zająć miejsce na szczycie.”, analizuje.
Christian Horner ze swojej strony wcale nie martwi się o swoich dwóch kierowców. „Nasze tempo na długich przejazdach, a także degradacja naszych kopert są dobreniewątpliwie znajdziemy się w centrum walki (Dla zwycięstwa) jutro. »
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)