Taffin: Monza jest porównywalna do owali w USA

Tor Monza ze swoimi długimi prostymi stanowi prawdziwe wyzwanie dla producentów silników w Formule 1. Włoski układ można porównać do owali używanych w IndyCar w Stanach Zjednoczonych.

opublikowany 05/09/2012 à 14:04

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Taffin: Monza jest porównywalna do owali w USA

Rémi Taffin, kierownik ds. operacji torowych w Renault Sport F1, wyjaśnia, że ​​włoskie wydarzenie mistrzostw świata Formuła 1 jest jednym z najbardziej skomplikowanych w sezonie, z którym musi się zmierzyć producent silników. Na torze, na którym prędkość maksymalna przekracza 300 km/h cztery razy na okrążenie, bloki silnika zostaną poddane próbie podczas 13. imprezy w sezonie.

« Monza jest porównywalna z tym, co robi się na owalach w Stanach Zjednoczonych, ze średnią prędkością przekraczającą 250 km/h, wyjaśnia Taffin. RS27 będzie używany z pedałem wciśniętym do metalu przez prawie 20 sekund w dwóch częściach obwodu. Dla porównania, w tym przedziale czasu może wystartować lekki samolot... Dopiero wsparcie uzyskane dzięki lotkom uniemożliwia start bolidom F1, co powoduje silne obciążenie samochodów i kierowców. Silniki są naprawdę wystawione na próbę, pracując na pełnych obrotach przez 75% okrążenia. Dlatego też na ten wyścig zazwyczaj używamy nowych silników V8, nawet jeśli zamontowaliśmy już nowe silniki na Spa-Francorchamps. Chociaż głównymi celami są prędkość maksymalna i czysta moc, pracujemy nad rozsądną kalibracją skrzyni biegów w celu uzyskania przyspieszenia prowadzącego do dobrej prędkości maksymalnej. W tym celu przechowujemy najdłuższe raporty. »

Wbrew temu, co mogłoby się wydawać, Monza to jeden z torów, na którym zużycie paliwa jest najniższe w sezonie. „ Nawet jeśli silnik pracuje na pełnych obrotach, ilość paliwa na pokładzie na starcie jest drugą najmniejszą w sezonie. Tylko w Monako przewozimy mniej paliwa, ale jest to raczej uwarunkowane krótkim dystansem tego Grand Prix. Dla niektórych zaskakujące jest to, że Monza jest najbardziej oszczędnym torem w roku, ponieważ silnik pracuje na stałych obrotach, a samochód ma bardzo wydajną konfigurację aerodynamiczną. Porównanie jest takie samo, jak zużycie paliwa na autostradzie i zużycie paliwa w mieście w przypadku samochodu osobowego. Zużycie paliwa jest niższe, gdy jedziesz ze stałą prędkością, nawet jeśli jedziesz szybciej, w porównaniu z podróżą, podczas której zatrzymujesz się i rozpoczynasz, zmieniając biegi w górę i w dół. »

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz