Jeśli już panuje zamieszanie spowodowane obecnością nazwy Lotus w nazwach dwóch drużyn, barwy samochodów obu drużyn ułatwią ich rozróżnienie. Rzeczywiście, Team Lotus (dawniej Lotus Racing) zdecydował się zachować swoje dekoracje w kolorze zielono-żółtym, w przeciwieństwie do Lotus Renault GP, który zdecydował się na czerń i złoto.
To malowanie zostało po raz pierwszy wybrane przez Team Lotus, aby ponownie nawiązać do chwalebnej przeszłości legendarnego zespołu Lotus założonego przez Colina Chapmana. Lotus rzeczywiście nosił te kolory w latach 80. dzięki współpracy z JPS (John Player Special), marką papierosów w kolorach czarnym i złotym.
Jednak zamieszanie wzrosło, gdy Grupa Lotus (Proton) sformalizowała swoje wejście do zespołu Renault. F1 Zespół, obecnie Lotus Renault GP. Następnie ten ostatni w tym samym czasie ogłosił swoje oficjalne barwy, ubierając się w czarno-złotą barwę i wyprzedzając Team Lotus.
Ta ostatnia postanowiła nie dodawać już nic więcej i wróciła do zieleni i żółci, które nosiła w tym sezonie. „Po długim namyśle akcjonariusze, Riad (Asmat) i Mike (Gascoyne) zdecydowali, że zatrzymamy zielono-żółty” – powiedział Tony Fernandes, szef Team Lotus. „Byłoby głupio mieć cztery samochody w kolorze czarno-złotym. Biorąc pod uwagę, że Formuła 1 staje się ekologiczna (odniesienie do specyfikacji silnika z 2013 r.), lepiej być ekologiczną. »
W związku z tym malezyjski zespół uprościł sprawę: jeśli w 2011 roku dwa zespoły będą nosić nazwę Lotus, nie będzie czterech jednomiejscowych samochodów w kolorze czarno-złotym.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)