Testy PCR, bąbelki i podgrupy: FIA wyjaśnia swój protokół zdrowotny

Organ zarządzający przyznaje, że środki są drastyczne, ale F1 musi dawać przykład.

opublikowany 03/07/2020 à 11:49

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Testy PCR, bąbelki i podgrupy: FIA wyjaśnia swój protokół zdrowotny

La Formuła 1 była zbyt krytykowana za nieprzygotowanie i nieostrożność w Melbourne, aby nie wziąć byka za rogi przed powrotem do zawodów w czerwony Byk Zadzwoń w najbliższy weekend (3-5 lipca).

Od miesięcy FIA i Liberty Media pozostają w stałym kontakcie z zespołami i władzami lokalnymi różnych krajów objętych kalendarzem, począwszy od Austrii, aby zapewnić wznowienie wyścigów w możliwie najlepszych warunkach bezpieczeństwa i higieny pracy. 

Ta długoterminowa praca, podjęta w szczególności przez profesora Gérarda Saillanta, przewodniczącego Federalnej Komisji Medycznej, Bruno Famina, dyrektora operacyjnego FIA i Michaela Masiego, dyrektora wyścigów F1, zaowocowała bardzo rygorystycznym protokołem zdrowotnym, który szybko wprowadziliśmy w stanie dokonać pomiaru. 

2000 osób obecnych na padoku Spielberga (łącznie z mistrzostwami towarzyszącymi) w tym tygodniu musiał przejść badanie na Covid-19 poprzez wymaz z nosa. Razem, jest to nie mniej niż 9000 testów PCR („Reakcja łańcuchowa polimeryzacji”), która zostanie przeprowadzona podczas dwóch rund rozgrywanych w Spielbergu.

Podczas internetowej konferencji prasowej w piątkowy poranek profesor Eric Caumes, ordynator oddziału chorób zakaźnych szpitala Pitié-Salpêtrière w Paryżu, stwierdził, że wiarygodność badania przesiewowego metodą PCR jest prawie pewna w przypadku wyniku pozytywnego, ale niższa w przypadku wyroku. negatywny. Dlatego też konieczne jest poddawanie się testom wszystkich osób znajdujących się na miejscu co 5 dni lub częściej. 

Podczas tej samej wideokonferencji Masi wyjaśniła to w obudowie obwodu austriackiego znajdowało się 57 bąbelków, który obejmował setki podgrup. Na przykład w przypadku FIA siła robocza jest podzielona na około piętnaście podgrup. którzy nigdy się nie krzyżują i nie przekraczają 4 osób.  

Masi dzieli swoje biuro z Colinem Haywoodem, odpowiedzialnym za systemy zarządzania wyścigami. Poza torem obaj mężczyźni jedzą razem kolację i nie widują się ze swoimi kolegami z władz federalnych. 

Komisarze ds. sportu rzeczywiście są obecni na miejscu i zostali przeniesieni do pomieszczenia na tyle przestronnego, że mogą siedzieć daleko od siebie. Amerykanin Tim Mayer, regularnie zasiadający w panelu sędziowskim, stanowi rezerwę Republiki ze Stanów Zjednoczonych i w razie potrzeby może zastąpić kogoś zdalnie. 

Tradycyjna piątkowa wieczorna odprawa pilotażowa odbędzie się w formie wideokonferencji i proces ten powtarza się we wszystkich kolejnych wyścigach. 

  • Świeć przykładem

Zapytany o liczbę infekcji, Masi nie chciał podać dokładnej liczby. Po prostu dlatego, że decyzja należy do władz kraju, który jest gospodarzem F1. 

« Od czasu Australii wiele się wspólnie nauczyliśmy– stwierdził Australijczyk. Mam nadzieję, że wszystko się nie skończy, jeśli zostanie wykryty pozytywny przypadek, ale dokładnej liczby nie mogę podać. Będziemy analizować sytuację indywidualnie. ". 

« Mamy solidny plan działania, ale musimy być elastyczni i reagować w oparciu o zgromadzone doświadczenie », Określony dr Saillant, obecny także w Internecie. 

Kodeks postępowania w związku z Covid-19 jest szczególnie restrykcyjny i będzie obowiązywać przez cały sezon, ponieważ FIA i FOM nie chcą pozostawiać niczego przypadkowi ani ryzykować pociągnięcia do odpowiedzialności w przypadku nowego wybuchu epidemii epidemii w regionie, w którym odbywa się Grand Prix. 

Jako pierwsze mistrzostwa świata, które zostaną wznowione, F1 musi dawać przykład. Władze sportowe kontaktują się także ze Światową Organizacją Zdrowia (WHO) i Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim (MKOl), ponieważ wprowadzone środki mogłyby zostać wykorzystane do zorganizowania przełożonych już na rok przyszły Igrzysk w Tokio. 

Masi sprecyzowała jednak, że w razie wypadku wymagającego interwencji służb ratunkowych na torze i/lub wydobycia kierowcy, zespół medyczny będzie postępował tak, jak zwykle.

Jeśli chodzi o możliwy powrót do normalności, na który wszyscy mają nadzieję tak szybko, jak to możliwe, to najwyraźniej nie jest on planowany od razu. « Pozostajemy uzależnieni od rozwoju pandemii », podsumował profesor Saillant.

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)