5. Force India VJM01, 2008
Po zakupie byłego zespołu Jordan od Spykera, Vijay Mallya (VJ w nazwie samochodu) zmienia identyfikację wizualną swoich samochodów. Trochę burgunda w środku jasnej bieli, sponsorzy ze złotymi literami i oto piękna dekoracja, od razu rozpoznawalna.
Ale z pewnością musi być zbyt piękna, żeby ją tak trzymać; od pierwszego wydarzenia w Australii,jednomiejscowy egzemplarz ozdobiony jest wzorem stworzonym w programie Paint : elegancka czerwień rywalizuje o miejsce na pontonie ze złotem, nie zapominając o bieli i odrobinie szarości. Doprowadzający do wściekłości.
4. Toro Rosso STR1, 2006
Weź kolory czerwony Byk z połowy 2000 roku, usuń sponsorów i kilka linii dekoracji, zastąp żółty logo złotym i oto piękna dekoracja używana przez nowy zespół Toro Rosso poza sezonem 2006.
Vitantonio Liuzzi i Scott Speed skorzystają wówczas z wybuchowego wystroju i jeszcze bardziej udany na sezon Grand Prix.
3. Renault R27, 2007
Po zdobyciu drugiego z rzędu tytułu kierowcy i producenta w 2006 roku, Renault zostało pozbawione głównego sponsora. W oczekiwaniu na przybycie ten okropny biało-pomarańczowy banku internetowego (ING), trójkolorowa formacja wypełnia pustą przestrzeń pięknym odcieniem ciemnoniebieski. W przypadku zwykłych żółtych pasków wynik jest harmonijny, z zauważalną nutą radości.
2. McLaren MP4-12 i MP4-21, 1997 i 2005
Czasami wystarczy zachować prostotę. McLaren postanawia ozdobić swój samochód jednomiejscowy pomarańczowej sukienki „papaja” zimą 1997 roku. Odcień ten przypomina o historii marki w F1 ; pomiędzy 1968 a 1971, Bruce McLaren dostosowuje pomarańczowy kolor do swoich samochodów F1 po wypróbowaniu go na swoich prototypach Can-Am. Mika Häkkinen i David Coulthard wybiorą bardziej współczesne kolory, zgodne z kodem kolorystycznym nowego głównego sponsora, firmy tytoniowej West.
Inicjatywę tę wznowiono osiem lat później, a prawdopodobnie jeden z najpiękniejszych jednomiejscowych samochodów pierwszej dekady XXI wieku trafił w ręce Kimiego Räikkönena i Juana Pablo Montoyi.
1. Red Bull RB11, 2015
Najbardziej oryginalny ze wszystkich! W 2015 roku marka napojów energetycznych przeprowadziła dużą akcję promocyjną z dekoracją „kamuflażową” na potrzeby testów w Jérez de la Frontera i Barcelonie (Hiszpania). Oprócz funkcji promocyjnej i estetycznej dekoracja o nazwie „Camo” utrudnia rozróżnienie kształtów ciała. To dar niebios, gdy wiesz, jak polować na małe tajemnice aerodynamiczne, które toczą się na padoku podczas dni testowych.
Christian Horner, dyrektor zespołu, wyjaśni, jaki jest pomysł na takie malowanie narodził się z kasku używanego przez jego byłego ulubieńca Sebastiana Vettela w Monza (Włochy) w 2014 r. „To była świetna zabawa i pomyśleliśmy, że ciekawie byłoby rozszerzyć tę koncepcję na cały samochód. Dietrichowi Mateschitzowi (wielkiemu szefowi Red Bulla) spodobało się to, gdy to zobaczył. To jest w duchu Red Bulla, nie boimy się robić rzeczy inaczej. » Tego samego nie można powiedzieć ostateczne kolory...
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)