Top 5 największych ataków Juana Pablo Montoyi

20 września 2019 r. Juan Pablo Montoya obchodzi swoje 44. urodziny; jak możemy zapomnieć jego najostrzejszy styl jazdy? 

opublikowany 20/09/2019 à 15:46

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Top 5 największych ataków Juana Pablo Montoyi

5. Grand Prix Włoch 2003

Po byciu świadkiem pojedynku pomiędzy Charles Leclerc (Ferrari) I Lewis Hamilton (Mercedes) w Monza (Włochy) Ross Brawn dokonał porównania z edycją wydarzenia z 2003 roku: „Przypomniało mi to wyścig, w którym Michael Schumacher w Ferrari F2003-GA i Juan Pablo Montoya z Williams FW25 walczył przez cały wyścig. 

 

 

Pojedynek pomiędzy Michaelem i Juanem Pablo na pierwszym okrążeniu szykany Roggia był bardzo podobny do tego, który wydarzył się pomiędzy Charlesem i Lewisem w 2019 roku. Ferrari nie zdradzało niczego i było maksymalnie ograniczone, na ile pozwalają przepisy. Oto czym są i zawsze powinni być mistrzowie.”, oszacował.

Juan Pablo Montoya był zadowolony z drugiego miejsca przed kibicami, którzy byli oddani sprawie Kaiser.

 

4. Grand Prix San Marino 2004

Po raz kolejny Juan Pablo Montoya skrzyżował miecze z Michaelem Schumacherem. Tym razem Niemiec na torze Imola był bezkompromisowy. Zaczynając od pierwszego rzędu, Ferrari musi bronić się przed Williamsem-BMW ze słynnym nosem morsa. Kiedy Tosa hamuje, „Jean Paul” wyjeżdża na zewnątrz i nagle skręca w stronę numeru 1. 

 

 

Tym razem zostanie pobity. Michael Schumacher bezwstydnie popycha go w stronę trawy przy wyjściu z zakrętu. Co gorsza, Juan Pablo Montoya miażdży swojego kolegę z drużyny, Ralfa Schumachera, podczas wspinaczki na Piratellę! 

Zwycięzca Michael Schumacher ma złożyć wyjaśnienia na konferencji prasowej. „Po pierwsze, nie widziałem tego. Ale przede wszystkim, kiedy wychodzisz z zewnątrz, tracisz grunt pod nogami. Nie spodziewałem się, że zobaczę go już (obok)”., bronił Czerwonego Barona.

Równie szczery za kierownicą, co przed mikrofonem, Juan Pablo Montoya (3. miejsce) odpowiedział w następujący sposób: „Jestem zaskoczony, kiedy hamowaliśmy, byłem przed nim, a on powiedział, że mnie nie widział! Uff, pech. Musisz być ślepy albo głupi, żeby mnie nie widzieć, ale to wyścigi. "

 

3. Grand Prix San Marino 2001

Trzy lata wcześniej Juan Pablo Montoya wspaniale wyprzedził. A więc tak, kosztem Jordana (choć zakwalifikował się na obiecującym piątym miejscu), ale przede wszystkim prowadzonego przez króla obrony, niejakiego Jarno Trulli (w wyścigu nosił pseudonim „Trulli Train”). Na szykanie Tamburello Williams bezwstydnie atakuje Włocha i łapie przeziębienie. Cześć! 

 

 

2. Grand Prix Niemiec 2002

Na nowym torze Hockenheim młodzieniec długo stawiał opór Juanowi Pablo Montoyi. Fin Kimi Räikkönen (McLaren), chce zachować czwarte miejsce na starcie wyścigu. 

 

 

Ale mistrz Cart nie widzi tego w ten sposób i wykorzystuje wszystkie swoje najlepsze sztuczki: hamowanie w późnych momentach, poszerzanie trajektorii przy wchodzeniu w zakręt, aby szybciej wyjść, oraz szczyptę ubicia na krawędziach. Kończy się pracą, przy wejściu na Stadion! 

 

1. Grand Prix Brazylii 2001

Michael Schumacher, popychany i zdestabilizowany jak nigdy dotąd w Ferrari; to uderzający obraz, tak pożądany przez przeciwników Scuderii. Aby to marzenie się spełniło, trzeba było jednak poczekać na grzmiące przybycie Kolumbijczyka. 

Od drugiego startu w F1, w Interlagos (Brazylia) początkujący zmaga się z ustępującym mistrzem. Jego traper hamujący na S Senny zaskoczył „Schumiego”, który poddał się tej męskiej ofensywie: 

 

 

W tamtym czasie symbol był silny. Odniesienie do dyscypliny zostało wyrzucone ze stanowiska przywódcy przez nowego dzieciaka! „Po prostu zahamował za wcześnie i wjechałem do środka” – wyjaśnił spokojnie napastnik. Po pierwszym S nie mogłem dać mu zbyt dużo miejsca, bo w następnym zakręcie byłbym martwy. » Duch walki rzadko spotykany w F1 na początku stulecia, takim właśnie był Juan Pablo Montoya podczas swojej krótkiej kariery, od 2001 do połowy 2006 roku.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Paul Ricard – Wyścig 1 PCCF 2024