Toto Wolff: „Poczucie braku wystarczającego uzbrojenia”

Toto Wolff, szef Mercedes-AMG F1, wspomina Grand Prix Włoch, a zwłaszcza czasami bardziej niż wnikliwą obronę Charlesa Leclerca na koniec wyścigu.

opublikowany 09/09/2019 à 15:50

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Toto Wolff: „Poczucie braku wystarczającego uzbrojenia”

Co sądzisz o decyzjach komisarzy?

Są w bardzo niewygodnej sytuacji. Znalezienie odpowiedniego rozwiązania jest bardzo trudne, nie jest to łatwe. Mam już wystarczająco dużo spraw na głowie, że nie chcę zajmować się sprawami Michaela Masiego. Rywalizacja na torze była bardzo zacięta, być może przekroczono żółtą linię.

W ostatnich latach zaobserwowaliśmy, że przybywająca młodzież jest nieco bardziej agresywna. Tego typu manewry mogą zakończyć się ścianą, jeśli nikt nie zdecyduje się poddać i zdjąć nogi z gazu. I w tym scenariuszu kierowca, który celuje w szósty tytuł mistrza świata, wycofał się z walki. Uratował Charlesa i uratował siebie.

Lewis odegrał kluczową rolę w uniknięciu incydentu. Ale co ostatecznie chcesz zrobić? Daj 5 sekund kary dla Ferrari prowadzić na Monzy? Bez dyskusji. Do opuszczenia toru potrzebowalibyśmy eskorty policji!

Czy Twoim zdaniem użycie czarno-białej flagi może zachęcać do dotykania?

Myślę, że będziemy mieli większy kontakt. Skończy się to kolizjami i cofniemy się. Tymczasem pozwoliliśmy im się z tym uporać. Kierowcy zawsze dbają o swoje własne interesy i nigdy nie posuną się tak daleko, aby zrujnować swój wyścig.

Ograniczasz obrażenia na dwóch torach, które nie były dla Ciebie korzystne…

Wiedzieliśmy, że nie mamy optymalnego pakietu na Spa i Monzę. Byłem już szczęśliwy, że mogłem wystartować z 2. i 3. miejsca na starcie i powiedziałem wtedy, że chętnie ukończę wyścig na tych pozycjach. Teraz jesteśmy zawodnikami i radość nie jest pełna po takim wyścigu.

Próbujesz podążać za samochodem z szeroko otwartym DRS i nie możesz dogonić samochodu na dużej prostej. Czujesz, że nie jesteś wystarczająco uzbrojony. Potem nie chcę niczego ujmować występowi Ferrari i Charlesa. Mieli najlepszy pakiet i mogli polegać na młodym talencie, który nie waha się przepychać.

Czy korzystałeś z trybów silnika ostrożniej, biorąc pod uwagę problemy napotkane w zespołach klientów?

Nie korzystaliśmy z trybów silnika o mniejszej mocy. Nie powstrzymywaliśmy się. Wykorzystaliśmy je zgodnie z przeznaczeniem.

Valtteri Bottas Czy pod koniec wyścigu był zbyt nieśmiały?

Wygląda na to, że ma kłopoty po uderzeniu innego samochodu. Lewis czuje się bardziej komfortowo i może czegoś spróbować. Valtteri musi popracować w tym obszarze, ale jeśli skupię się na pozytywach, nie umniejsza to jego bardzo dobrego wyścigu. Był bardzo szybki, być może najszybszy w czystym wykonaniu.

Charles miał Lewisa za sobą przez wiele okrążeń. A jeśli nawet najlepszy kierowca na boisku nie jest w stanie czegoś spróbować, możesz sobie wyobrazić, jakie to skomplikowane.

Jak wyjaśnisz wybór opon średnich zamiast twardych?

Rozmawialiśmy o możliwości jazdy rano na twardych oponach. Widziałeś tę gumę tylko w samochodzie Charlesa. Podczas treningów swobodnych na długich przejazdach twarda opona nie znajdowała się we właściwym oknie. Dzisiaj było cieplej więc gumka działała lepiej.

Średnia opona była najlepszą opcją, ponieważ mogliśmy pozostać przytuleni w boksie Leclerca przez całe okrążenia. Mieliśmy doskonały rytm. Po prostu brakowało nam maksymalnej prędkości.

Czy biorąc pod uwagę twoją przewagę w mistrzostwach, czy kusi cię, aby spojrzeć w stronę roku 2020?

Pozostajemy bardzo skupieni na roku 2019. Mamy dobrą przewagę w obu mistrzostwach, to prawda, ale sytuacja może się szybko odwrócić; dwa, trzy złe weekendy z rzędu i masz kłopoty. Nigdy nie należy brać niczego za pewnik. Na papierze trasa Singapuru odpowiada nam znacznie lepiej i czerwony Byk ale jestem przekonany, że Ferrari będzie miało lepszy pakiet niż na Węgrzech, ponieważ lepiej rozumieją swój samochód.

Zapoznaj się z pełnym raportem i analizą Grand Prix Włoch, przygotowanym przez naszych specjalnych korespondentów w Monza, w numerze 2233 AUTOtygodniowo, dostępny dziś wieczorem w wersji cyfrowej oraz w środę w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz