Toto Wolff: „Nie możemy się doczekać Monzy”

Jeśli austriacki menedżer obawia się, że dyrektywa dotycząca trybów pracy silnika spowolni jego samochody w kwalifikacjach, jest przekonany, że jego grupa ma zdolność do adaptacji.

opublikowany 31/08/2020 à 09:25

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Toto Wolff: „Nie możemy się doczekać Monzy”

Czy obawiałeś się scenariusza na Silverstone?

Wczesna interwencja samochodu bezpieczeństwa zmusiła nas do bardzo dużego nacisku na opony. Nic nie wskazywało na awarię lub utratę ciśnienia, ale po prostu nadal powoli spadała temperatura, co wskazuje, że poziom gumy spada. Mieliśmy Silverstone na prowadzeniu i dlatego pod koniec naprawdę zwolniliśmy tempo, aby mieć pewność, że bez żadnych problemów przekroczyliśmy linię mety.

Dlaczego ten komunikat radiowy, w którym Valtteri Bottas wyraża zdziwienie, że nie może zaatakować swojego kolegi z drużyny?

Między obydwoma kierowcami nie obowiązują żadne zasady. Pozwalają walczyć. Rano uzgodniliśmy ograniczoną liczbę działań dotyczących trybu silnika „wyprzedzanie” i że będziemy starali się nie wykorzystywać go przeciwko sobie, ponieważ zawsze istnieje ryzyko, że będzie on potrzebny przeciwko Max Verstappen lub jakikolwiek inny samochód w dalszej części wyścigu. To jest to, do czego się odnosiliśmy. Być może doszło do nieporozumienia między nim a jego inżynierem. I dlatego powtórzyliśmy instrukcję, bo w tym trybie pozostała mu już tylko jedna możliwa akcja i podobnie jak Lewis musiał ją zachować na koniec wyścigu.

Stajnia jest często chwalona za zdolność do adaptacji. Czy zakaz trybu „kwalifikacyjnego” z Monzy będzie tego nową ilustracją?

Gdybyś wziął udział w naszym wieczornym odprawie, prawdopodobnie pomyślałbyś, że mieliśmy okropny weekend. To naprawdę stan umysłu tego zespołu, który zawsze zadaje sobie pytania. Żadnej kultury obwiniania, żadnej polityki wewnętrznej i zaufania budowanego latami. Najnowsza dyrektywa techniczna FIA dotycząca trybów pracy silnika będzie nas kosztować czas, ale zespół zrobi to, co zawsze: ciężko pracować! Nie możemy się doczekać Monzy.

Zapoznaj się z pełnym raportem i analizą Grand Prix Belgii, przygotowanym przez naszego specjalnego korespondenta w Spa, w nr 2276 AUTOhebdo, dostępne dziś wieczorem w wersji cyfrowej oraz w środę w kioskach.

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Paul Ricard – Wyścig 1 PCCF 2024