Toto Wolff o ograniczeniach torów: „Zasady muszą być jasne”

Toto Wolff gorąco życzy sobie, aby zasady dotyczące granic toru zostały jasno określone na kolejne wydarzenia, aby nie powtórzyć scenariusza z Bahrajnem.

opublikowany 31/03/2021 à 11:40

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Toto Wolff o ograniczeniach torów: „Zasady muszą być jasne”

Granice toru pozostają zasadą często wspominaną podczas zawodów torowych, czasem z chęcią wyjścia na granice możliwości, jakie dają przepisy dla zespołów i kierowców.

Ostatni Grand Prix Bahrajnu nie odstąpiła od reguły z czwartą turą, która w dużej mierze zadecydowała o losach wydarzenia. Wrócił na piętach Lewis Hamilton (Mercedes), Max Verstappen (czerwony Byk) wykorzystał każdy możliwy centymetr na torze Sakhir, przekraczając linię wyścigową, aby zyskać przewagę nad Brytyjczykiem W12.

Zmuszony do rezygnacji ze swojego stanowiska Holender już nigdy nie będzie mógł wrócić na mistrza świata. Ten ostatni jednak podczas wyścigu regularnie przekraczał granice toru na tym słynnym zakręcie nr 4, zanim został wezwany przez kierownictwo wyścigu do porządku z możliwością otrzymania czarno-białej flagi.

To szczególna sytuacja, ponieważ podczas kwalifikacji taka swoboda w stosunku do linii wyścigowej w tym obszarze szybko stała się równoznaczna z cofnięciem czasów. Stąd pytanie Toto Wolff o tym.

« Zasady muszą być jasne, święte i nie mogą być powieścią Szekspira, która pozostawia pole do interpretacji, życzy szef zespołu Mercedes. Musimy być konsekwentni w sposobie dostarczania wiadomości...

Musimy z tego pamiętać, że ten parametr musi być prosty, aby każdy mógł go zrozumieć bez konieczności posiadania dokumentu w samochodzie, aby pamiętać, co tak naprawdę jest dozwolone, a co nie.

Na początku wyścigu powiedziano, że ograniczenia toru na czwartym zakręcie nie będą karane. A potem nagle usłyszeliśmy, że jeśli nadal będziemy grać szeroko, zostanie to uznane za zaletę i może skutkować karą.

Rozmawialiśmy o tym z dyrektorem wyścigu, ale nic nie można było zrobić. Ostatecznie ta decyzja zapewniła nam wyścig. Max posunął się szeroko w definicji dyrektora wyścigu, wykorzystując przewagę. »

Jedna z powtarzających się usterek spływów asfaltowych realizowana od kilku lat, a którą spotykamy dziś na wielu mistrzostwach.

Zapoznaj się z pełnym raportem i analizą Grand Prix Bahrajnu, przygotowanym przez naszego specjalnego korespondenta w Sakhir, w numerze 2305 AUTOtygodniowo, już dostępny w wersji cyfrowej i w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz