Wszystko, co musisz wiedzieć o F1 2021

Na marginesie Grand Prix Wielkiej Brytanii AUTOtygodniowo miał okazję dowiedzieć się więcej na temat stanu zaawansowania przyszłych przepisów technicznych i sportowych. Przegląd punktów już prawie zdobytych i dróg wciąż badanych, w tym powrót do tankowania w trakcie wyścigu i usunięcie pomocy w prowadzeniu.

opublikowany 17/07/2019 à 07:11

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

Wszystko, co musisz wiedzieć o F1 2021

Zaledwie miesiąc temu decydenci F1 zgodził się przełożyć ostateczne napisanie regulaminu na 2021 rok do 31 października ostatniego karata. Dodatkowe opóźnienie uzasadnione koniecznością dopracowania tekstów uznawanych za wciąż zbyt zielone, aby osiągnąć cztery zapowiadane cele: umożliwienie samochodom prawdziwej walki na torze, zmniejszenie o połowę różnicy między czołówką a ogonem stawki, ożywienie samochodów, które dobrze wyglądać i zainspiruje młodsze pokolenia, a także dokona przeglądu ekosystemu sportowego, aby zapewnić jego opłacalność w dłuższej perspektywie.

Tak naprawdę nowe zasady gry są już mniej więcej napisane. Różne grupy robocze FIA ​​i FOM pracują obecnie nad „ naciągnij zasady do maksimum » cytując Nikolasa Tombazisa, szefa serii samochodów jednomiejscowych w Federacji.

Konkretnie myślący głowy kategorii premium chcą mieć pewność, że żadna szara strefa ani możliwość obejścia ducha przepisów nie umknie ich czujności. W tym celu organ regulacyjny i posiadacz praw komercyjnych zwrócili się do zespołów o pomoc w postaci zachęt podatkowych. Zespoły mają czas do 15 września na wzięcie udziału w operacji debugowania, która jest zwieńczeniem znacznych prac badawczych prowadzonych od miesięcy i uznanych za 100 razy skuteczniejsze od tych przeprowadzonych w związku ze zmianami aerodynamicznymi w 2019 r.

Ross Brawn, dyrektor sportowy F1, zapewnia również, że wysiłki mające na celu uczynienie sportu bardziej spektakularnym, zabawnym i zdrowym finansowo nie ustaną w październiku. „ Będziemy nadal udoskonalać znalezione rozwiązania i rozwijać koncepcje », wyjaśnił były dyrektor techniczny Ferrari i szef zespołu Mercedes.

© DPPI / F. Gooden

Istota rzeczy

Uproszczony przedni spoiler, rzeźbiona podłoga, początek owiewki na kołach poprzez zakrzywiony deflektor, AUTOtygodniowo miał okazję zyskać nowy wgląd w projekty przyszłych samochodów na torze Silverstone. Powiedziano nam jednak, że najnowsza wersja zmieniła już swój wygląd. To, co wydaje się pewne, w każdym razie takie jest ograniczenie utraty wsparcia w ślad za konkurentem. Obecnie samochody jednomiejscowe tracą 50% siły docisku, gdy tylko znajdą się dwie długości samochodu od innego samochodu.

Model na rok 2021 przewiduje stratę jedynie od 5 do 10%, co umożliwi kierowcom łatwiejsze podążanie za sobą, w szczególności dzięki wirom tylnego skrzydła, które wyrzucą w powietrze „brudny” przepływ odrzucany przez jednomiejscowe samochody. Inżynierowie współpracują również z Pirelli, aby przyszłe 18-calowe opony były bardziej odporne. „ W przeszłości wydawaliśmy Pirelli instrukcje, które wcale nie były właściwe, wyznaje Pat Symonds, były dyrektor techniczny firmy Benetton, Renaulti Williams, który obecnie kieruje grupą roboczą FOM. Posiadanie gum, które ulegają poważnej degradacji, nie było najlepszym rozwiązaniem ".

F1 chce jednak zatrzymać pit stopy” ponieważ fani uwielbiają tę fazę wyścigu „, mówi Symonds. Jednym ze sposobów osiągnięcia tego byłby powrót tankowania benzyny podczas Grand Prix, co jest zakazane od 2010 roku, głównie ze względów kosztowych, ale także ze względów bezpieczeństwa. Akta są wyraźnie na stole, jak zwierzył się Jean Todt podczas odprawy dla brytyjskich mediów. „ Jest to przedmiot aktualnie badany, – wyjaśnił prezes FIA, cytowany przez Reuters.

Nalegam, abyśmy przeanalizowali wpływ takiego środka, ponieważ mógłby on umożliwić posiadanie lżejszych samochodów na początku wyścigu i ogólnie mniejszych. „. W ostatnich latach samochody jednomiejscowe nadal przybierały na wadze i obecnie ważą 743 kg. Wielu na padoku żałuje tej tendencji, począwszy od kierowców, którzy dali o tym znać, gdy zostali zaproszeni przez FIA i FOM na spotkania robocze w 2021 roku. Są obszary, do których nie możemy wrócić, jednak hartuje Brawna.

Niektórzy chcą lżejszych samochodów, ale obecnie mamy bardzo wyrafinowane, ale dość ciężkie układy napędowe. Chyba, że ​​porzucimy tę technologię i postęp w zakresie bezpieczeństwa, jaki dokonał się w ostatnich latach (Typ halo. Przyp. red.) nie będziemy mogli wrócić do poprzedniej epoki. Jensona (Przycisk. Nota wydawcy) znalazł Brawn GP 2009 na Silverstone i powiedział mi, że to małe cudo, waży 600 kilogramów, a niektóre wolnossący V8. Nie możemy wrócić do tego czasu. Uważam, że byłoby to zbyt szkodliwe dla F1 ".


Siła docisku będzie generowana głównie przez dolną część samochodu, a nie przez górę, co zmniejszy turbulencje powietrza i umożliwi kierowcom łatwiejsze podążanie za sobą.

Darwinizm sportowy

Od kilku miesięcy wiedzieliśmy, że jednomiejscowe egzemplarze 2021 będą zawierały kilka uproszczonych, ustandaryzowanych lub przepisowych elementów: układ paliwowy, chłodnice, układy hamulcowe, felgi, piasty, śruby itp. Do tej listy mogą dołączyć inne komponenty, zwłaszcza wał napędowy lub kolumna kierownicy. Wprowadzono także zakaz stosowania zawieszeń hydraulicznych przez niektóre zespoły, natomiast niektóre części skrzyni biegów zostaną zamrożone, a związane z tym koszty badań i rozwoju zmniejszone po odrzuceniu zaproszenia do składania ofert na dostawcę pojedynczych skrzyń.

Ponadto czas pracy w tunelu aerodynamicznym zostanie skrócony o 40%, a użycie niektórych materiałów ograniczone. Wśród wciąż badanych opcji znajduje się kwestia ograniczenia obecności elementów elektronicznych, ograniczenia lub nawet wyeliminowania niektórych systemów wspomagających jazdę, takich jak zabezpieczenie przed przeciągnięciem oraz telemetria pomiędzy samochodem a ścianą boksu. Łącze radiowe zostałoby utrzymane, ale zespół miałby mniej informacji na temat stanu i zachowania jednomiejscowy.

W tym samym duchu mogą zniknąć słynne sterownie, które wspierają zespół wyścigowy zdalnie z fabryki. Przewiduje się także uproszczenie dolnych części podwozia oraz dalsze zmniejszenie liczby personelu obsługującego obwody. Wreszcie rozważana jest także rewizja formatu weekendu zawodów, jednego z wielu węży morskich na padoku. „ Nigdy wcześniej F1 nie korzystała z takiej struktury oraz tak dogłębnych i metodycznych prac badawczych, – podsumował Brawn.

Na poziomie zespołu widać niechęć i opór. Jako inżynier z wykształcenia doskonale je rozumiem. Niektóre zespoły denerwują się, że nie będą już w stanie robić tego, co zawsze robiły do ​​tej pory, ale jest to naturalna ewolucja rzeczy. „. Wszystkim tym małym ludziom pozostały nieco niecałe cztery miesiące, aby upewnić się, że transfer nie pójdzie na marne. Od tego zależy przyszłość F1.

PUNKT TRASY

Poniżej zamieszczamy listę środków, które są już prawie zatwierdzone na rok 2021 i są obecnie udoskonalane, aby uniknąć obchodzenia przyszłych przepisów, a także tematów będących w toku.

Zasady mniej lub bardziej nabyte
– Uproszczenie obiegu paliwa
– Uproszczone grzejniki o wydłużonej żywotności, ponieważ jest to element kosztowny ze względu na kruchość i złożoność części.
– Zamrożenie specyfikacji niektórych elementów skrzyni biegów i ograniczenie związanych z tym kosztów badań i rozwoju
– Zakaz stosowania zawieszeń hydraulicznych
– Uproszczenie niektórych elementów mechanicznych, które nie wnoszą wiele do spektaklu i nie mają żadnego związku z przemysłem samochodowym
– Standaryzacja felg, kolejny obszar, w którym zespoły dużo inwestują, aby kontrolować cyrkulację powietrza
– Piasty, śruby i wyposażenie używane podczas postojów będą wymagane
– Standaryzacja układów hamulcowych, co powinno oznaczać 25% redukcję kosztów zespołów środka pola
– Zwiększone ograniczenia dotyczące materiałów
– Czas dmuchawy skrócony o 40%
– Zmień opony na 18-calowe i usuń koce grzewcze
– Gumy z mniej wyraźną degradacją

©DPPI

Do myślenia
– Powrót tankowania w celu posiadania lżejszych i mniejszych jednomiejscowych samolotów
– Redukcja elementów elektronicznych i niektórych pomocy w pilotażu, w tym zniknięcie układu zapobiegającego przeciągnięciu
– Zniknięcie sal operacyjnych, które pomagają przy zamurowaniu trybun bezpośrednio z fabryk
– Ograniczenie telemetrii pomiędzy samochodem a ścianą boksu bez przerywania łącza radiowego
– Standaryzacja nowych elementów takich jak wał napędowy i kolumna kierownicza”.
– Uproszczenie dolnych części podwozia
– Nowe ograniczenia w liczbie pracowników na wyścigach
– Zmiana formatu weekendowego

0 Zobacz komentarze)